Türkiye için de merakla beklenen Dacia Spring Electric, 2021 satışlarıyla dikkat çekti

01 Şubat 2022 13:43

2022 içerisinde Türkiye’de satışa sunulacak olan Dacia Spring Electric, 1 yıldan kısa sürede yakaladığı satış rakamlarıyla iddialı geliyor.

Tedarik problemleri ve koronavirüs etkisinin, 2021’de pek çok üreticiyi zor duruma soktuğu bir sır değil. Ocak ayı içerisinde mali sonuçlarını açıklayan Renault tarafındaki rakamlar bunu net şekilde de ortaya koyarken, grup içerisinde her şeye rağmen yükseliş yakalayan Dacia 2022’ye umutla bakıyor. İlk elektrikli model Spring Electric de bu tabloda dikkat çekenler arasında. Mart 2021’de lanse edilişinden itibaren segmentinin en erişilebiliri iddiasını taşıyan modelin kıs sürede yakaladığı sipariş adediyle iddialı geliyor. Markasının 2021’de yakaladığı 537.095 adetlik satış adedi içerisinde net 27.876 adetlik payı olan Dacia Spring Electric, sipariş olarak bakıldığında ise 45 bin seviyelerini geçiyor. Eğer her şey planlandığı gibi giderse bu yıl içerisinde Türkiye satışları da başlayacak olan modelin günümüz itibarıyla Fransa’da 17.390 euroluk başlangıç fiyatı bulunuyor. Üst donanım paketiyle birlikte ise rakam 18.990 euroya yükseliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dacia Spring Electric teknik özellikleri

Seri üretim formunda yaklaşık yüzde 10’luk menzil iyileştirmesiyle taşınan Spring Electric, 225 kilometreyi görebiliyor. Bu rakamı karma tüketim olarak paylaşan Dacia, Eco sürüş modu ve şehir içi kullanım dinamiklerinde menzilin 295 kilometreye kadar esnetilebileceğini iddia ediyor. Aracın altyapısında ise 26,8 kWh’lik batarya konumlandırılıyor. Kullanıcılar bu bataryayı 220V kaynak üzerinden yaklaşık 14 saat, 7,4 kW’lık Wallbox kaynağı üzerinden ise yaklaşık 5 saatte tamamen dolu hale getirebiliyor. Aracın desteklediği en hızlı şarj kaynağı ise 30 kW. Bu senaryoda ise tamamen dolum yaklaşık 1,5 saat aralığında yakalanabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Araca güç veren tek elektrik motorununsa 45 PS güç ve 125 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Bu motorla maksimumda 125 km/s hıza çıkabileceği açıklanan modelin 0-100 değeriyse paylaşılmadı. Biraz öne menzil noktasında büyük bir olumlu etki sağlayan Eco sürüş modu, performansa da büyük oranda etki ediyor. Bu modla birlikte motorun ürettiği güç yaklaşık 30 beygire kadar düşerken maksimum hız da 100 km/s ile limitlendiriliyor. batsal olarak Sandero ile yakın bir eğride seyreden Spring Electric’in 300 litrelik bagaj hacmi sunduğunu görüyoruz. Koltuklar yatırıldığında 600 litreye kadar esneklik gösterebilen bu değer ticari versiyonda ise 800 litreyi buluyor. Aracın garanti detayları da iki bölüme ayrılıyor. Standart olarak 3 yıl veya 100.000 kilometrelik garanti sunan Dacia, batarya içinse 8 yıl veya 120.000 kilometrelik kapsam veriyor.

Video

Paylaş