Xiaomi tarafından yapılan açıklamaya göre Xiaomi 15T serisi, 24 Eylül’de Almanya merkezli bir etkinlikte görücüye çıkarılacak.
Xiaomi Türkiye’nin paylaşımına göre Türkiye’de de satışa sunulacak telefonlar için şimdiye kadar çok sayıda sızıntı yapıldı. Son iddialara göreyse 15T Pro gücünü MediaTek Dimensity 9400+ işlemciden, 15T ise MediaTek Dimensity 8400 Ultra işlemciden alacak. 5.500 mAh batarya ile donatılacak telefonlardan 15T’nin 67W, 15T Pro’nun ise 90W şarj hızı sunacağı belirtiliyor. Telefonlar ortaklık sürdüğünden Leica imzalı kamera sistemleriyle geliyor. 15T’nin arkasında 50 megapiksel geniş açı, 13 megapiksel ultra geniş açı ve 50 megapiksel telefoto kamera bulunacak. 15T Pro’nun arkasında ise 50 megapiksel geniş açı, 13 megapiksel ultra geniş açı ve 5x destekli 50 megapiksel telefoto kamera yer alacak. 15T’ye 6,83 inç büyüklüğünde bir 120 Hz OLED ekran konumlandıran Xiaomi, her iki modeli de en güncel HyperOS sürümüyle piyasaya çıkaracak.
Şirket bundan önce ikinci çeyrek finansal sonuçlarıyla gündeme gelmişti: “Xiaomi’nin 2025 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarına göre, şirketin geliri 116,0 milyar RMB’ye (yaklaşık 16,16 milyar USD) ulaşarak bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30,5 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde düzeltilmiş net kârı ise yıllık bazda yüzde 75,4 artarak 10,8 milyar RMB’ye (yaklaşık 1,51 milyar USD) yükseldi. Premiumlaşma stratejisi hız kazanırken, akıllı telefonlar, akıllı elektrikli araçlar ve akıllı ev aletlerinde güçlü büyümeyi beraberinde getiriyor. Human x Car x Home” akıllı ekosistem stratejisiyle yoluna devam eden Xiaomi’nin üç ana iş kolu olan akıllı telefonlar, akıllı elektrikli araçlar ve büyük ev aletleri, ikinci çeyrekte sağlam bir büyüme kaydetti. Akıllı telefon iş kolu gelirleri 45,5 milyar RMB’ye (yaklaşık 5,39 milyar USD) ulaşırken, satışlar üst üste sekizinci çeyrekte de büyümesini sürdürdü ve Xiaomi premiumlaşma stratejisinde sağlanan sürekli ilerlemelerle birlikte, 20 çeyrek üst üste dünya genelinde ilk üçteki yerini korudu. IoT ve yaşam tarzı ürünleri segmenti, akıllı ev aletlerinden elde edilen gelirin yüzde 66,2 oranında artmasıyla birlikte yıllık bazda yüzde 44,7 büyüyerek 38,7 milyar RMB( yaklaşık 5,39 milyar USD) ile yeni bir gelir rekoruna imza attı. Akıllı elektrikli araçlar, yapay zeka ve diğer yeni girişimler segmentinin geliri yıllık bazda yüzde 234 artarak 21,3 milyar RMB (yaklaşık 2,97 milyar USD)’ye ulaştı.
Yalnızca elektrikli araçlardan elde edilen gelir ise ilk kez 20 milyar RMB’yi (yaklaşık 2,79 milyar USD) aşarak iş kolu adına önemli bir dönüm noktası oldu. İkinci çeyrekte küresel akıllı telefon pazarındaki genel baskılara rağmen, Xiaomi’nin akıllı telefon iş kolu hem Çin ana karasında hem de dünya genelinde dayanıklılığını ortaya koydu. Küresel akıllı telefon sevkiyatları 42,4 milyon adede yükselerek, üst üste sekizinci çeyrekte de yıllık bazda büyüme kaydetti. Araştırma şirketi Canalys’in verilerine göre, Xiaomi’nin küresel pazar payı 2025’in ikinci çeyreğinde yüzde 14,7 oldu. Xiaomi’nin tablet iş kolu da dönem boyunca güçlü ivmesini sürdürdü. Canalys’in verilerine göre, Xiaomi’nin global tablet satışları yıllık bazda yüzde 42,3 artış göstererek dünyanın en büyük beş tedarikçisi arasında en hızlı büyüyen marka oldu. TWS (gerçek kablosuz stereo) kulaklık sevkiyatlarında Xiaomi, globalde 2. sırada, Çin ana karasında ise 1. sırada yer aldı. İnternet servisleri kullanıcı tabanının genişlemeye devam etmesiyle, hem globalde hem de Çin ana karasında aylık aktif kullanıcı sayıları yeni rekorlara ulaştı.”