“Türkiye’nin en değerli markası açıklandı”

14 Haziran 2023 12:33

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın araştırması üzerinden Türkiye’nin en değerli markası açıklandı.

Bu yıl 16.sı yayınlanan “TURKEY 100 – Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasına göre 1,6 milyar dolar marka değeri ile TÜRK HAVA YOLLARI Türkiye’nin en değerli markası olarak tespit edildi. İkinci en değerli marka 1,45 milyar dolar değer ile ARÇELİK oldu, 819 milyon dolar marka değeri ile FORD OTOSAN üçüncü sırada yer aldı. Açıklamaya göre bu yıl listeye 9 yeni marka dahil oldu ve bunlar, LC WAIKIKI, PETROL OFİSİ, IGA, YAYLA, KERVAN, TÜRKİYE SİGORTA, SABİHA GÖKÇEN, AKTİFBANK ve EGE SERAMİK olarak açıklandı. Konu hakkında bir açıklama yapan Brand Finance Turkey Ülke Direktörü Muhterem İlgüner, “Türkiye, sahip olduğu potansiyel ve barındırdığı varlıklar nedeniyle, değer üretme kabiliyeti oldukça yüksek bir ülkedir. Ürettiği ürün ve hizmetler kadar sahip olduğu coğrafi kıymetleri Türkiye için büyük fırsatlar sunmaktadır. Türkiye değer yaratma fırsatlarını harekete geçirebildiği oranda doğal ve sınai ürünlerini, coğrafyasını kıymetlendirecek, refah düzeyini arttıracaktır. Bunun için markalaşmanın bir memleket meselesi olarak ele alınması, buna uygun strateji ve politikalar geliştirilmesi, değerli markalar tutkusunun hem özel hem de kamu sektöründe yaygınlaşması gerekecektir.” dedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu araştırma kapsamında ayrıca şunlar aktarıldı: “Bu yıl değerini en fazla arttıran – %67,2 – marka MEDICAL PARK olmuştur. Onu ODEABANK -%48,1 – izlemiştir. VESTEL son iki yıl önemli değer artışı elde etmiş önce 11. sıradan 7. sıraya bu yıl da 4. sıraya yükselmiştir. Bu yıl ilk kez 2 havalimanı markası listemize dahil olmuştur; IGA İSTANBUL ve SABİHA GÖKÇEN. BEŞİKTAŞ dışında diğer üç büyük futbol kulübümüzün – FENERBAHÇE, GALATASARAY ve TRABZONSPOR – marka değerleri düşüş göstermiştir. Marka Gücü, markanın gelecekte değer üretebilme kabiliyetini göstermektedir. Hasılat artışı ve marka gücü marka değerini etkileyen iki temel unsurdur. Bu açıdan, markaların güçlerini arttırması için gerekli yatırımları yapması, paydaşlar nezdinde olumlu ve talebi tetikleyici algı oluşturması ve oluşan algıyı finansal sonuçlara yansıtma başarısı göstermesi beklenmelidir. En güçlü markalar sıralamamızın birincisi 100 üzerinden 87,6 skor ile YAPI KREDİ olmuştur. Bu yıl ilk 10 içerisinde güçlerini arttıran markalar sırasıyla OPET, BİM, TEKNOSA, ANADOLU SİGORTA ve ENERJİSA olmuştur.”

Türkiye’nin en değerli markası yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli

Paylaş