Twitter reklam ücretlerine zam yaptı

12 Şubat 2013 10:55


Twitter, belirlediği yeni gelir politikası kapsamında reklam ücretlerine önemli oranda zam uygulama kararı aldı. Sponsorlu trendlere etki edecek artış neticesinde Twitter’ın kazanç hanesinde ciddi artış yaşanacağı öngörülüyor.

Kısa süre önce Türkiye sanal dünya reklam pazarına giriş yaparak dikkatleri üzerine çeken Twitter, finansal iyileştirme kapsamında başlattığı revizyon çalışmalarına hızla devam ediyor. Buna göre konuyla ilgili ülkemiz pazarında Genart Medya ile anlaşan platform “Promoted Trends” ücretlerine yüzde 33 zam yaptı. Böylelikle 2010 yılında günlük 80 bin dolar değerindeki reklam modeli şu an 200 bin dolara seviyesine yükseldi. Şimdilik Amerika’daki markalar için geçerli olan artışın diğer bölgelere ne zaman ve ne şekilde yansıyacağı gizliliğini koruyor.

Ülkemiz için sponsorlu trendler için ortalama 15 bin dolar, sponsorlu hesap ve tweet’ler için ise yaklaşık 10 bin dolar ücret belirlenirken bahsi geçen zammın büyük olasılıkla Türk kullanıcılara uygulanmayacağı beklentisi mevcut.

Paylaş