Dünyanın en büyük oyun firmalarından Ubisoft, sesle kontrol edilebilen yapay zekâ temelli takım arkadaşlarına sahip bir prototip oyun geliştirdi.
Şirket içi testler için tasarlanan yapay zekâ merkezli deneysel oyun projesi “Ubisoft Teammates”, yakın geleceğe dair önemli bir gösterim sunuyor. Projenin merkezinde, sesle kontrol edilebilen yapay zekâ temelli takım arkadaşları yer alıyor. Ubisoft bu proje kapsamında üç farklı yapay zekâ destekli NPC hazırlamış durumda. “Jaspar”, oluşturulan hikâyeye yönelik soruları yanıtlayabilen ve oyun ayarlarını sesli komutlarla değiştirebilen bir asistan olarak tanıtılırken; “Pablo” ve “Sofia” ise doğrudan oyundaki mücadeleye katılan iki farklı NPC olarak karşımıza çıkıyor. Teammates’i bir “FPS” oyunu olarak tasarlayan şirket, ana oyuncunun “Pablo” ve “Sofia” ile birlikte savaştığı bir dünya oluşturuyor. Oyuncu bu sistem sayesinde karakterlere “Şuraya git”, “Siyah kapıyı kontrol et” ya da “Şu bölümü koru” gibi sesli komutlar verebiliyor. Gerçek oyuncunun baktığı yeri algılayabilen karakterler, örneğin “Şu varilin arkasına saklan” komutu verildiğinde, bakılan varili tespit edebiliyor. Üretken yapay zekâdan destek alan bu karakterler, doğal dildeki komutları iyi şekilde algılayabiliyor ve karşılıklı iletişimin kapılarının da aralıyor. Ubisoft’un Veri ve Yapay Zekâ Direktörü Rémi Labory, Teammates için yaptığı açıklamada bu teknolojinin oyuncular için daha önce görülmemiş yapıda kişiselleştirilmiş deneyimlerin kapısını açacağını belirtiyor. Labory, ayrıca oyuncunun yaptığı her şeyin karakterlerin tepkilerini anında etkilediğini ve bunun klasik oyun geliştirme sürecinde mümkün olmadığını ifade ediyor.
Ubisoft bundan önce Assassin’s Creed, Far Cry ve Tom Clancy’s Rainbow Six’i, Tencent’in desteklediği bir yan kuruluşa devretmesiyle gündeme gelmişti. Resmi adı Vantage Studios olarak duyurulan yeni kuruluş, bundan sonra doğrudan şirketin en fazla gelir elde ettiği üç ana oyun serisine odaklanacak. Ubisoft’un CEO’su ve kurucu ortağı Yves Guillemot, bu önemli gelişme hakkında geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada, “Bugün, Ubisoft tarihinde yeni bir sayfa açıldı.” demişti. Ubisoft, son yıllarda birkaç yeni oyun projesinin başarısızlığa uğramasının ardından maliyetleri düşürmek adına önemli adımlar atıyor ve çalışan sayısını da azaltıyordu.