Unworthy incelemesi

01 Ağustos 2018 21:00

KENDİNE HAS DOKUNUŞLAR

Bunların dışında sağlığımızı dolduran iksirin sınırlı olması ve her damgalandığımızda sayısının yenilenmesi, haritaların birbirilerine sonradan açılan yollarla bağlanması, boss dövüşleri ve altta uzun bir şekilde karşımıza çıkan uzun sağlık barları gibi detayların hepsi bu oyunun ne kadar Dark Souls benzeri bir yapım olduğunu suratımıza vuruyor. Ancak farklılaşmayı seçtiği kısımlar da yok değil. En büyük değişiklik, seviye atladıkça puanlar verdiğimiz bir karakter özellik sisteminin bulunmaması. Bu da Dark Souls’da olduğu gibi her oyuncunun kendi oyun tarzına uygun bir karakter yaratamayacağı anlamına geliyor. Seviye atladıkça karakterimiz standart bir şekilde güçleniyor. Bu hem iyi hem de kötü bir durum. İyi çünkü Dark Souls’da olduğu gibi oyunu bir noktadan sonra çok kolay hale getirebilen “build” yapma imkanımız bulunmuyor. Ve kötü çünkü farklı oynanış tarzlarıyla tekrar tekrar oynama imkanını sıfırlıyor bu durum. Yine de fazla şikayet ettiğimizi söyleyemeyiz…

2 BOYUTA UYGUN DEĞİŞİKLİKLER

Aynı şekilde silahlarımızı ve zırhımızı da geliştirme imkanımız bulunmuyor. Zaten oyunda Dark Souls’da olduğu gibi sayısız silah çeşidinden istediğimizi kullanabileceğimiz gibi bir yapı yer almıyor. Oyunun tüm gidişatı ve haritaları için özenle tasarlanmış belirli sayıda silah seçeneği bulunuyor ve oyunda ilerledikçe bunlara sahip oluyoruz. Unworthy; Dark Souls benzeri olmasının yanında aynı zamanda “Metroidvania” tarzında da bir oyun olduğu için, erişilemez noktalara oyunda ilerledikçe edindiğimiz özellikler sayesinde ulaşabilir hale geliyoruz. Bu özellikler de her zaman yeni silahlarla birlikte geliyor. Bir boss öldürüp yeni bir silah edindiğimiz zaman hem dövüşler için yeni bir seçenek kazanmış oluyoruz, hem de bu silah harita içinde farklı noktalara ulaşmamıza imkan tanıyan bir özellik sağlıyor bize. Örneğin çekiç aldığımızda daha önceden kıramadığımız bazı duvarları kırabilir hale geliyoruz ki bu da bize yeni yollar kazandırıyor. Her silahın dövüşlerde de farklı bir kullanım şekli ve özelliği bulunuyor. Örneğin başlangıç silahımız olan kılıç ve kalkan, bize tek seferlik saldırı savuşturma özelliği sunuyor. Bir düşman bize ilk vurduğunda hasar almıyoruz ancak kalkanın bir “yeniden dolma” süresi bulunduğundan, süre dolmadan tekrar darbe alırsak sağlık kaybediyoruz. Dark Souls’un kalkan kullanma mekaniğini 2 boyutlu bir yapı için son derece akılcı bir şekilde yorumlamışlar bize soracak olursanız.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş