Resmî olarak yapılan açıklamaya göre, Volkswagen Golf için 2026’nın sonunda iki yeni hibrit motor seçeneği sunulacak.
Volkswagen Golf için 2026’nın sonunda 136 ve 170 beygir güçlerinde iki farklı yeni hibrit motor seçeneğinin sunulacağı açıklandı. Bu versiyonlar plug-in yapıda olmayacak yani harici şarj gerektirmeyecek. Yeni T-Roc’ta da kullanılan bu temelde 1.5 litrelik turbo destekli içten yanmalı motor, elektrik motoru ve arka koltukların altına konumlandırılan yüksek voltajlı lityum iyon batarya bir araya getirilecek. Bu sayede kısa da olsa tamamen elektrikli sürüş imkânı sunulacak. Elektrik ve içten yanmalı motorların birlikte çalıştığı kombine aktarımın da mümkün olduğu kurulumun merkezinde yedi vitesli çift kavramalı şanzıman yer alacak. Bu konuda Autocar’a açıklama yapan şirket sözcüsü, “Volkswagen olarak müşterilerin elektrikli araçların sunduğu sessizliği ve tasarrufu istediğini ancak şarj altyapısıyla/süreciyle uğraşmak istemediğini görüyoruz. Bu yeni hibrit sistemler hem elektrikle sürüş imkânı sunuyor hem de hafif hibrit modellerden daha iyi yakıt ekonomisi sağlıyor. Üstelik benzinli modellerdeki hızlıca yakıt doldurarak yola devam etme rahatlığını da kaybetmiyorsunuz.”
Şirket bundan önce Golf GTI merkezli bir haberle gündeme gelmişti. Golf GTI’a çok büyük önem verdiklerini belirten Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer, çok net bir şekilde ikonik rozetin ürün gamında kalmaya devam edeceğini belirtmişti. Golf GTI’da içten yanmalı motor kullanmayı sürdüreceklerini de ifade eden Schäfer, yaptığı açıklama kapsamında, 2030’un ötesinde de varlığını sürdürecek modelin zaman içerisinde elektrik desteğiyle güçlendirilebileceğine işaret ediyor. Daha önce GTI (Grand Touring Injection) rozetinin 50. yaşına özel olarak hazırlanan Volkswagen Golf GTI Edition 50 dikkat çekmişti. Kalbinde 2.0 litrelik turbo destekli ünite (EA888 evo4) yer alan Golf GTI Edition 50, 320 beygir güç ve 420 Nm tork üretiyor.
Karşılaştırmak gerekirse standart GTI 262 beygir güç ve 370 Nm tork, GTI Clubsport 296 beygir güç ve 400 Nm tork, Golf R ise 328 beygir güç ve 420 Nm tork sunuyor. Yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla hazırlanan, yani manuel vites seçeneği sunulmayan model, resmi verilere göre 0’dan 100 km/s hıza 5,5 saniyede ulaşabiliyor. Aracın 200 km/s hıza ulaşması ise 16,8 saniye sürüyor. Maksimum hızı elektronik olarak 270 km/s ile sınırlandırılan Edition 50, standart olarak DCC adaptif amortisörlerle gelen tek GTI modeli ve normal modele kıyasla 5 mm daha alçakta yol alıyor. Volkswagen Golf GTI Edition 50, eğer ayrı olarak sunulan “GTI Performance” paketiyle satın alınırsa yüksek performanslı sürüşe özel Bridgestone Potenza Race lastikler, 19 inç dövme jantlar ve titanyum Akrapovič egzoz sistemiyle birlikte tam 30 kg hafifliyor.