Almanya merkezli otomobil devlerinden Volkswagen, tamamen elektrikli ID.Polo modeli için kilit teknik detayları paylaştı.
MEB+ platformunu temel alan tamamen elektrikli ID.Polo, Volkswagen’in yaptığı resmi açıklamaya göre ilk aşamada 85 kW (114 beygir), 99 kW (133 beygir) ve 155 kW (208 beygir) olmak üzere üç farklı versiyonla satışa sunulacak. Aracın daha sonra 166 kW (223 beygir) güç sunan GTI versiyonu da pazara sunulacak. Tasarımı hâlen hafif kamuflajın altında gizlenen ID.Polo’nun 85 kW ve 99 kW’lık versiyonlarında 37 kWh LFP batarya, 155 kW ve 166 kW’lık versiyonlarında ise 52 kWh NMC batarya yer alacak. 52 kWh NMC bataryaya sahip versiyonların ideal şartlarda 450 km menzil sunacağını belirten Volkswagen, 130 kW’a kadar DC şarj desteği sunan aracın 4.053 mm uzunluğa, 1.816 mm genişliğe, 1.530 mm yüksekliğe ve 2.600 mm dingil mesafesine sahip olduğunu aktarıyor. 2026’nın bahar döneminde yollara çıkarılacak elektrikli ID.Polo’nun Avrupa başlangıç fiyatı 25 bin euro seviyesinde olacak.
Polo bundan önce Türkiye ile alakalı bir gelişmeyle gündeme gelmişti. CNBC-e’de Emre Özpeynirci’nin Oto Ekonomi programına konuk olan Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, efsane model Polo için önemli açıklamalarda bulundu. “Üreticiyle çok yakın temastayız. Türkiye, hem pazar büyüklüğü hem de bizim performansımız açısından şu an Avrupa’daki 5. büyük Volkswagen pazarı. Polo’daki bu kayıp muhtemel sonlanma üreticinin de mutlu oldu bir durum değil. Ama günün sonunda üretici karar verirken, biz kendilerine oluşabilecek sorunları dile getirmiştik. Çözüm bulmaya çalışıyoruz, fakat ek yükümlülüğün yüksekliği, lojistik maliyetlerinin artması otomobili tamamen rekabet dışına çıkarıyor. Bir çözüm bulamazsak maalesef bu 50 yıllık ikonik modelin satışını durdurmak zorunda kalacağız. Bu ek yükümlülükler Polo’nun fiyatını neredeyse Tiguan seviyesine çıkarıyor. Bu aracın rekabet etmesi mümkün değil.” ifadelerini kullanan Bottaro, ek olarak şunları söyledi: “Elektrikli modellerde isimler değişti. Bunları ID Polo ve ID Cross olarak göreceğiz. Polo’yu kaybediyor olabiliriz ancak 2026 yılının son bölümünde bu iki modelin satışı dünyada başlıyor olacak ve muhtemelen Türkiye’de aynı dönemde getiriyor olacağız. 1 sene veda edeceğiz ardından Polo elektrikli versiyonuyla çok daha dinamik bir şekilde yer alacak. ID Polo, Polo’nun boşluğunu doldurabilecek bir otomobil. Şu an fiyat çalışmalarını yapıyoruz.” Passat ve Jetta hakkında da konuşan Bottaro, “Volkswagen Çin’de 30 yıldır çalışmalarını yürüten büyük bir marka. 29 yıldır Çin’de pazar lideri. Passat ve Jetta’nın yeniden üretilmesi gündeme geldi. Asya pazarlarına bu üretim açılıyor. Fakat hepimizin bildiği gibi Türkiye’de bir otomobilin ithalatının yapılabilmesi için Avrupa homogole olması gerekiyor. Bu süreç çözülemediği sürece bu iki modelin Türkiye’ye girmesi mümkün değil.” ifadelerini kullandı.