Yılın başında yeniden Volvo CEO’su olarak göreve getirilen Hakan Samuelsson, otomobil sektörünün geleceğine yönelik yeni açıklamalarda bulundu.
Volvo, 2012’den 2022’ye kadar şirketin CEO’su olarak görev yapan 74 yaşındaki Hakan Samuelsson’un mart ayında yeniden CEO olarak atandığını duyurmuştu. Koltuğu Jim Rowan’dan devralan Samuelsson, verdiği son röportajda şunları söyledi: “Otomotiv sektörü elektrikliye dönüyor. Artık bu konuda geri dönüş yok. Bazı ülkelerde bu biraz daha uzun sürebilir ama yön belli. Yaklaşık 10 yıl içinde otomobillerin hepsi elektrikli olacak ve fiyatları da daha uygun olacak.” Yeni dönemde Ford, GM, Toyota ve Volkswagen gibi yeni baskın şirketlerin ortaya çıkacağını belirten Samuelsson, şu ifadeleri de kullandı: “Yeni dünyada iki ya da üç çok güçlü Çinli marka olacak. Bu durum, eski oyuncular için işleri zorlaştıracak. Dolayısıyla bu bir yeniden yapılanma dalgasını tetikleyecek. Bazı şirketler yeni koşullara uyum sağlayıp hayatta kalacak, diğerleri ise ayakta kalamayacak.” Elektrikli otomobil pazarına büyük önem veren Volvo, uzun süredir Çinli Geely’nin çatısı altında yer alıyor.
Volvo elektrikli tarafta en son EX60 modeliyle gündeme gelmişti. Geçtiğimiz aylarda resmî olarak paylaşılan bir videoda arka kısmı gösterilen tamamen elektrikli Volvo EX60, uzun süredir aktif geliştirme aşamasında bulunuyor. SPA3 platformunu temel alacağı belirtilen model, yeni XC60’ın elektrikli versiyonu olarak birçok ülkede ciddi talep görme potansiyeli taşıyor. 106 kWh kapasiteli batarya ile 700 km’nin üzerinde menzil sunacağı açıklanan aracın, Türkiye’de satışa sunulması da ihtimaller dahilinde yer alıyor.
Volvo EX60 daha önce yeni emniyet kemeri sistemiyle gündeme gelmişti. Şirketin ilk defa EX60’da kullanacağı sistem hakkında yapılan açıklamada şunlara yer verilmişti: “Tamamen elektrikli Volvo EX60’ta ilk kez kullanılacak olan bu yeni emniyet kemeri; otomobilin gelişmiş sensörlerinden gelen gerçek zamanlı veriler sayesinde hem yol koşullarına hem de yolcunun fiziksel özelliklerine göre kendini ayarlayarak güvenliği en üst düzeye taşıyor. Yeni çoklu adaptif emniyet kemeri, iç ve dış sensörlerden gelen verileri kullanarak korumayı özelleştirebiliyor ve kişinin boy, kilo, vücut şekli ve oturma pozisyonu gibi profillerine göre kendini uyarlayabiliyor. Örneğin, ciddi bir kazada daha iri bir yolcu için baş yaralanması riskini azaltacak daha yüksek bir yük ayarı uygulanırken, daha hafif bir kazada daha küçük yapılı bir yolcu için kaburga kırığı riskini azaltmaya yönelik daha düşük bir ayar devreye giriyor. Bu gelişmiş güvenlik seviyesi, bir kaza durumunda yolculara uygulanan kuvveti yöneten, yük sınırlayıcı profil varyasyonlarının sayısının önemli ölçüde artırılmasıyla elde ediliyor. Üstelik online yazılım güncellemeleri sayesinde tüm bu ayarlar zaman içinde de geliştiriliyor.”
Sistem hakkında Volvo Cars Güvenlik Merkezi başkanı Åsa Haglund ise, “Dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri, otomotiv güvenliği için yeni bir dönüm noktası olacak. Bu sistem, gerçek zamanlı verileri kullanarak milyonlarca hayatı kurtarmaya yardımcı olma vizyonumuzun güçlü bir yansıması. 1959 yılında Volvo Cars tarafından icat edilen ve şimdiye kadar bir milyondan fazla hayatı kurtardığı tahmin edilen üç noktalı emniyet kemerini başka bir boyuta taşıdığımızın çok önemli bir göstergesi” demişti.