Warner Bros logosunun 90 yıllık evrimi

01 Mart 2014 18:16

Tasarımcı Christian Annyas 5 yıl önce başladığı bir çalışmayla Warner Bros. Pictures‘ın logosunun geçirdiği değişimin izini sürmeye karar verdi. Bunu yapmak için de şirketin en eski filmlerinden başlayarak günümüze kadar gelen bütün logoları inceledi.

Annyas, The Verge’e verdiği demeçte bu işin göründüğü kadar kolay olmadığını şöyle ifade ediyor: “Fimleri incelemeye 2009’da başladım ve o zamandan beri en az 1000 Warner Bros filminin başını ve fragmanlarını izledim.” Elde edilen sonuç ise oldukça etkileyici. Sadece ABD’deki değil, küreselleşmenin de etkisiyle dünyanın dört bir yanındaki sinema izleyicilerinin zihinlerinde iyice yer etmiş bir markanın değişimini çarpıcı bir bakışla gözlemlememizi sağlıyor.

Annyas “90 yıl boyunca Warner Bros’un kalkanı bir dizi geliştirmeye maruz kaldığını” ifade ediyor. Bu değişikliklerin birçoğu şirketin sahibi el değiştirdiğinde gerçekleşti, ki bu da şirketin tarihinde çokça rastlanan bir durum. Görsellerden de farkedileceği üzere birçok farklı temaya rağmen logonun ana hatlarında çok büyük değişiklikler olmamış.

Diğer yüzlerce görseli merak edenler Annyas’ın web sitesini ziyaret edebilirler.

Paylaş