Yahoo’nun son bombası “Flurry” oldu

23 Temmuz 2014 10:40


Flickr’ın ardından Tumblr’ı bünyesine katarak dikkatleri üzerine çeken Yahoo elini güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda büyük bir satın almaya daha imza atan platform, mobil analiz ve reklam servisi Flurry ile anlaştığını duyurdu.

Marissa Mayer önderliğinde eski günlerine dönmek için çalışmalarını sürdüren Yahoo cephesinde henüz sular durulmuş değil. Geride bırakılan her çeyrekte düşüşünü sürdüren Mayer ve ekibi, web’de istedikleri başarıyı elde edemediklerinden dikkatlerini mobil alana çevirdiler. Yayınlanan son açıklamaya göre dünyanın en büyük mobil analitik ve reklam servisi Flurry’nin 200 ila 300 milyon dolar arasında bir meblağ karşılığında satın alındığını bildiren Yahoo, akıllı cihaz pazarında sözü geçen bir güç haline gelmek istiyor.

2005 yılında kurulan ve günümüze kadar 60 milyon dolar yatırım alan Flurry, geliştirici ve pazarlamacıları aynı çatı altında birleştirerek uygulamalarda kalite standartlarının artırılmasını sağlıyor. Ayrıca kişiselleştirilen reklam gösterimiyle mobil deneyimin iyileştirilerek kullanıcı odaklı içeriklerin ortaya çıkmasına katkıda bulunuyor. Şu an 500 binden fazla uygulamaya entegre olan sistem ile hedeflenen ise Yahoo’nun finansal açıdan atılım yapması.

Günümüzde akıllı cihazlarda geçirilen sürenin yüzde 86’lık bölümünün uygulamalara ait olduğunu dile getiren Flurry, bünyesinde 150 farklı ülkeden yüzde 60’ı bağımsız 170 bin geliştiricinin bulunduğunu ifade ediyor. Ayrıca her cihazda Flurry analizlerini kullanan ortalama 7 yazılım var, ayrıca uygulamadan gelir elde eden 8 bin yayıncı bulunuyor . Ziyaretçi istatistiklerini yükseltmekten ziyade kazanç konusunda fırtınalı günleri geride bırakmak isteyen Yahoo bakalım mobilden istediğini elde edebilecek mi.

Paylaş