Yeni Audi A6 Sedan ve A6 Avant için PHEV versiyonlar duyuruldu. Araçlar tamamen elektrikli olarak yol alabiliyor.
Dört silindirli üniteleri temel alan yeni Audi A6 Sedan PHEV ve A6 Avant PHEV, 20,7 kWh kapasiteli batarya üzerine kuruluyor. Bu batarya ile Sedan modelin 111 km, Avant modelin ise 106 km boyunca tamamen elektrikli olarak yol alabildiği belirtiliyor. Elektrikli modda 140 km/s hıza kadar çıkabilen modeller için 295 ve 362 beygir güç üreten iki farklı versiyon sunuluyor. 11 kW şarj desteğiyle gelen araçlar, bataryalarını 65 km/s hızın üzerinde içten yanmalı motor sayesinde kendiliğinden doldurabiliyor (yüzde 75’e kadar). Dört tekerlekten çekiş sistemi ve hareketli arka aksı her iki PHEV modelinde de standart olarak sunan Audi, 295 beygirlik aracın 0’dan 100 km/s hıza 6 saniyede, 362 beygirlik modelin ise 5,3 saniyede ulaşabildiğini açıklıyor.
Yeni Audi A6 için ilk aşamada üç farklı motor seçeneği duyurulmuştu. Hatırlamak adına 2.0 litrelik dört silindirli benzinli ünite, ön tekerleklere 201 beygir güç gönderiyor. 201 beygir güç sunan 2.0 litrelik dört silindirli dizel ünite ise önden çekişli ya da quattro temelli dört çeker olarak satın alınabiliyor. En üstte ise 362 beygir güç üreten, 3.0 litrelik turbo destekli V6 motor (quattro) sunuluyor. 48V bataryalı hafif hibrit altyapıyla desteklenen yeni Audi A6’da, bu altyapı için 1.7 kWh kapasiteli ufak bir lityum-iyon bataryaya yer veriliyor. En güçlü versiyonuyla 0’dan 100 km/s hıza 4,7 saniyede çıkabilen araç, özel çalışmalar sayesinde yüksek düzeyde ses yalıtımı sunuyor.
Yeni Audi A6 Avant için de ilk aşamada üç farklı motor seçeneği açıklandı. Şirketin dizel olarak satışa sunacağı son modellerden biri olan yeni A6 Avant, gücünü en altta 2.0 litrelik dört silindirli 201 beygir benzinli motordan alıyor. Araç için aynı zamanda 2.0 litrelik 201 beygir güce sahip (hafif hibrit modelde tork daha yüksek) bir dizel versiyon da sunuluyor. Dizel versiyon istenirse “Quattro”, yani dört tekerlekten çekişli olarak da satın alınabiliyor. Aracın en üst versiyonunda ise 3.0 litrelik bir V6 ünite kullanılıyor. 362 beygir güç sunan hibrit versiyon, 0’dan 100 km/s hıza 4,7 saniyede ulaşabiliyor.
Arka tekerlekleri rahat manevra elde etmek adına dönebilen yeni A6 Avant, adaptif havalı süspansiyon sistemiyle konforlu bir sürüş vadediyor. Şirketin üç ekranlı güncel konsolunun kullanıldığı premium wagon’un büyük panoramik cam tavanı, tek bir düğmeyle şeffaftan opağa geçiş yapabiliyor.