Yeni Mercedes-Benz GLB için resmi duyuru gerçekleştirildi. Genel gövde yapısını koruyan model, tasarımsal açıdan farklı yorumlar aldı.
İlk aşamada tamamen elektrikli olarak karşımıza çıkarılan yeni Mercedes-Benz GLB, daha sonra hibrit olarak da sunulacak. Tasarımda yeni ön ve arka bölümleriyle fark yaratan model için çıkışta iki farklı versiyon sunuluyor. “GLB 250+ with EQ Technology” isimli 800V’luk modelde 85 kWh lityum-iyon bataryaya yer veriliyor. Arkaya konumlandırılan 268 beygir gücündeki elektrik motoruyla 0’dan 100 km/s hıza 7,4 saniyede ulaşabilen model, 630 km menzil sunuyor. Yeni GLB için sunulan üst versiyon “350 4Matic with EQ Technology” ise 85 kWh lityum-iyon batarya ile yaklaşık 615 km menzil vadediyor. Öne konumlandırılan ikinci elektrik motoruyla birlikte toplam gücü 349 beygire çıkaran model, 0’dan 100 km/s hıza 5,5 saniyede ulaşıyor. Beş ve yedi koltuklu olarak pazara sunulacak yeni GLB’de, Mercedes’in üç ekranlı yeni konsoluna ve yıldızlı cam tavana yer veriliyor. Almanya başlangıç fiyatı 59 bin euro olan yeni GLB, henüz resmi açıklama yapılmamış olsa da büyük olasılıkla 2026 bitmeden önce Türkiye’de de satışa sunulacaktır.
Şirketten daha önce tamamen elektrikli Mercedes-Benz GLC EQ Technology gelmişti. Özellikle ön ve arka tasarımıyla dikkat çeken Mercedes-Benz GLC EQ Technology, 94 kWh batarya paketiyle geliyor. En güçlü versiyonu çift motor üzerinden 483 beygir güç sunan araç, 800V altyapısını temel alıyor ve şirketin açıklamasına göre 700 km menzil sunabiliyor. 330 kW’lık şarj ile 10 dakikada 303 km menzil kazanabilen elektrikli GLC, opsiyonel olarak S-Class’tan gelen Airmatic havalı süspansiyon sistemiyle donatılabiliyor. Arka aksı hareketli tasarlanan SUV, arkasında 570 litrelik, önünde ise 128 litrelik yükleme alanı sunuyor. Mercedes-Benz GLC EQ Technology, devasa bir tek parça ekranla geliyor. Spesifik olarak 39,1 inç boyutundaki ekran, yan havalandırmaları da içerisine alan tek parça bir panelde yer alıyor.
Butonları, 1.000’den fazla LED arka aydınlatmayla desteklenen devasa ekrana rağmen tamamen ortadan kaldırmayan şirket, araçta oldukça iddialı duran, aydınlatmalı (942 kareyi 100’den fazla LED aydınlatıyor) bir panjura yer veriyor. Bu panjurla, özellikle gece çok dikkat çekecek model, panjurun ortasına aydınlatmalı şirket logosunu konumlandırıyor. Mercedes’in tasarım patronu Gordon Wagener’a göre GLC’de sunulan yeni panjur sadece kozmetik bir değişiklik değil. “Yeni tasarladığımız panjur, markamızın karakterini baştan tanımlıyor.” diyen Wagener, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bu tasarım, geçmişten gelen ikonik çizgileri geleceğe uyarlayan mükemmel bir sentez. Mercedes modelleri artık ilk bakışta ayırt edilebilecek.”