Yeni Mobil Dünya

10 Haziran 2009 14:58


Faik Burhanoğlu

Lenovo Türkiye
Genel Müdürü

LOG HAZİRAN 2009

DEĞİŞİM…
Dünya çok hızlı değişiyor ve ilk olarak bilişim sektöründe başlayan değişim, şimdilerde tüm sektörlere yayılıyor. 10 yıl öncesine kadar yılda bir değişen teknoloji, son 5 yıl içerisinde 6 ayda bir değişime varıncaya kadar hızlanmışken, diğer sektörlerin de bu değişimi takip etmemeleri düşünülemez idi. Tüketicinin öne çıktığı ve merkeze konumlandığı noktalarda, artık bu değişim ve değişim hızı da kaçınılmaz oldu.

Değişimi kaçınılmaz kılan temel sebep, müşteri ihtiyaçlarının farklılaşması ve özellikle bizim bilişim sektöründe, kullanım alanlarının oldukça yaygın bir kitleye ve de oldukça farklı ihtiyaçlara dağılmasıdır.

Örneklersek, her an her yerde internet çözümlerine ulaşabilmek ve tüketicinin ikinci bir mobil bilgisayar ihtiyacını karşılamak için hem hafif, hem kolay taşınır, hem de ucuz netbook segmenti oluşmuş ve bu segment de kendi içinde ekran boyutu ve teknik özellikleri ile farklı modellere bölünmüştür. Amaç, tüketicinin hareket halinde iken en kolay ve ucuz şekilde bilgiye ulaşım ihtiyaçlarını karşılamaktır.

BİLGİ ÇAĞI…
Artık “yeni dünya’da bilgiye erişmeden ve bilgi olmadan yaşamanın mümkün olmadığı gibi, rekabetçi ortamda bilgiye en fazla sahip olan ve bilgiyi en iyi şekilde kullanan daha önde olmaktadır. Bilgi çağında, aslında her işin temeli bilgiye dayanmakta ve eskisi gibi asimetrik bilgiye sahip olma oranı azalıp, artık herkesin mevcut bilgilere simetrik bir ortamda ulaşma şansı doğmaktadır.

Önemli olan, doğru bilgileri, doğru zamanda kullanabilme yeteneğine sahip olma ve bilgiyi doğru yöntemler ile iyi şekilde birleştirebilme ve değerlendirebilmedir.

Bilgiyi iyi yorumlayabilen ve iyi işleyebilen, bilgi çağında bir adım önde olacak ve yapılan her işte aslında bilgi alınıp bilgi verildiğini görüp, bilgiye en hızlı ve en doğru ulaşabilen rekabet ortamında yaşayabilecektir.

Var olan bilgiyi analiz yeteneği, yine bilgi işleme ve toplama cihazları olan bilgisayarlar ile olacaktır.

Kısacası, bilgi çağında bilgisayarsız bir yaşam düşünülemez. Artık istesek de istemesek de bilgisayarlar en az cep telefonları kadar hayatımızın bir parçası olmak zorundadır.

YENİ EKONOMİ…
Yeni ekonomi aslında ekonominin yeniliğini tanımlamamakta, bilgiye dayalı ekonomiyi anlatmaktadır. Artık, babadan kalma yöntemler ve ‘böyle gelmiş böyle gidecek’ şeklinde ne ekonomi, ne de günlük yaşam devam edecektir. Bilginin herkes tarafından ‘fırsat eşitliği’ ile paylaşılabilmesi, dünyayı küçültüp, kaynaklardan tüm dünyanın haberdar olmasını ve bilginin saat farkı bile gözetmeksizin her an her yerde değerlendirilebilmesini sağlayacaktır.

Anadolu’da küçük bir kasabadaki esnaf da, İstanbul’da ticaretin göbeğindeki esnaf ile aynı bilgiye internetten aynı anda ulaşabilme, B2B siteleri üzerinden aynı ürünü aynı fiyata alabilme şansına sahip olabilmektedir.

Tüketiciler için de artık çok daha şeffaf bir ortam oluşmuş, herhangi bir ürünü dünyanın herhangi bir ülkesindeki B2C sitesinden satın alabilme yetisine sahip olmuştur.

MOBİL DÜNYA…
Görüldüğü gibi iletişim imkanlarının artması, geniş iletişim bantları, 3G teknolojisi, internet, intranet ve diğer iletişim çözümleri, özellikle mobil ürünlerin gelişimine katkı sağlamış ve artık mobil bir dünyada, mobil bir yaşam başlamış durumdadır. Zaman ve yer gözetmeksizin her an bilgiye ulaşmak, bağlanmak ve sahip olmak mümkündür.

‘Yeni dünya’da sınırlar kalkmakta; bilgi, sınır, hudut, ırk, renk, yaş, cinsiyet, yakın, uzak, fakir, zengin ayırmaksızın mobil olarak dolaşabilmekte ve bilgiyi en yaratıcı değerlendirebilen, en iyi algılayan önde olma şansına sahip olabilmektedir.

Kendisi mobil olan dünyada artık bilgi de mobildir ve isteyen her bireyin cebine kadar girmiştir.

Paylaş