Renault CEO’su Fabrice Cambolive tarafından yapılan açıklamaya göre, yeni Renault Megane E-Tech daha sportif bir çizgiye sahip olacak.
Uzun zamandır satışta olan tamamen elektrikli araçlardan Renault Megane E-Tech çok fazla öne çıkmıyor. Bunu değiştirmek isteyen marka, yeni versiyon için önemli değişiklikler planlıyor. Renault CEO’su Fabrice Cambolive, yaptığı açıklamada yeni Megane E-Tech’in daha sportif bir çizgiye sahip olacağına işaret etti: “Aradığımız şey bir hot hatch; yönelmek istediğimiz çizgi bu. Megane E-Tech’ten daha fazla satmamız gerekiyor, bu yüzden bir şeyler yapmalıyız. Bir otomobile, pahalı bileşenlerden olan yeni bir batarya koyup aracın geri kalanını değiştirmezseniz, insanları daha yüksek bir fiyat ödemeye ikna etmek gerçekten zordur. Bu nedenle, kaputun altında yapılan değişiklikleri dışarıda da görünür kılmamız gerekiyor. Eksik olduğunu düşündüğümüz şey, hot hatch görünümüne sahip bir elektrikli otomobil.” Resmi olarak 2026’nın bahar döneminde tanıtılması beklenen yeni Megane E-Tech, daha büyük batarya, daha yüksek güç ve özellikle gençlerin dikkatini çekecek daha iddialı bir çizgiyle yeniden ön plana çıkabilir.
Şirket bundan önce yeni Renault Clio ile dikkat çekmişti. Türkiye’de üretilecek yeni Renault Clio, tasarımsal açıdan bir önceki jenerasyondan çok ama çok daha farklı görünüyor. Genel olarak daha sportif hale getirilen kompakt araç, tek parçalı stopları ve tamamen yenilenen ön yüzüyle adeta bambaşka bir kimliğe bürünüyor. Özellikle gençlere odaklanılan araçta, şirketin yeni nesil elektrikli modellerinde görmeye alıştığımız çift ekranlı konsolu tercih ediliyor. Aracın teknik altyapısı için Renault Türkiye’den gelen açıklama ise şöyle oldu: “Yeni Clio farklı motor seçenekleriyle kullanıcıların ihtiyaçlarına yanıt veriyor. Full Hybrid E-Tech 160 hp versiyonu ve 1.2 TCe 115 hp versiyonu 6 ileri EDC otomatik şanzımanla beraber performansı en üst düzeye çıkarırken, yakıt ekonomisini de katkıda bulunuyor. Full hybrid E-Tech motor 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 8,3 saniyede ulaşıyor. Maksimum hız 170 km/s olarak açıklanırken, ortalama yakıt tüketimi 3,9 lt/100 km aralığında seyrediyor. CO₂ emisyon değerleri ise 89 g/km’nin altında kalıyor. Bu veriler Clio’yu sınıfının en verimli modellerinden biri haline getiriyor. 1.2 TCe 115 hp motor ise 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 10,1 saniyede ulaşıyor. Maksimum hız 170 km/s olarak açıklanırken, ortalama yakıt tüketimi 5,1 lt/100 km aralığında seyrediyor.” Sınıfında bir ilk olan çift V formlu OpenR Link bilgi-eğlence sistemi, Google Asistan entegrasyonu ile gelen araçta, 29 adede kadar ulaşan gelişmiş sürüş destek sistemi (ADAS) yer alıyor. Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda eylül ayında üretime alınacak yeni Renault Clio, 2026’nın ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Modelin Türkiye fiyatı henüz belli olmuş değil.