Yeni Tesla Model Y’nin Türkiye satışı çok büyük eleştiriler alıyor. Araca talep oldukça yüksek ancak sistemsel altyapı müşterileri bezdirmiş durumda.
Yeni Tesla Model Y’nin Türkiye satışı hazır envanter üzerinden yapılıyor, yani halen doğrudan sipariş verilemiyor. Bunun arkasında, Ticaret Bakanlığı tarafından getirilen “45 gün kuralı” yer alıyor. Bu konuda resmi olarak, “…Kısmi ödeme alınan siparişlerde alıcı mağduriyetlerini önlemek amacıyla sipariş formu düzenleme zorunluluğu getirildi. Yetkili satıcı, bu formu düzenlemeden alıcıdan herhangi bir ödeme talep edemeyecek, kaporası alınan taşıtı 45 gün içinde alıcıya teslim edecek ve taşıt teslimine 7 gün kalıncaya kadar satış fiyatının %10’undan fazla kapora alamayacak. Ayrıca alıcı, sipariş formunun düzenlendiği tarihten itibaren 14 gün içinde siparişini herhangi bir cezai şarta maruz kalmadan iptal edebilecek…” açıklaması geçiliyor. Tesla’nın Türkiye’deki envanter temelli satışı, çok büyük eleştiriler alıyor. Eleştiriler, özellikle dün akşam yapılan satış sonrasında arttı. Birçok müşteri, yeni envanterlerin açılacağı saatte resmi sitedeydi; ancak birçok kişi garip şekilde sadece VPN kullanarak sipariş verebildi. Tesla sahipleri tarafından oluşturulan müşteri gruplarında ve X’teki resmi Tesla grubunda, süreçle ilgili yapılan bazı yorumlar şöyle oldu:
-Ben Togg alıyorum size Allah sabır versin. Bu kadar da rezillik olmaz. 2 farklı VPN ve 1 adet Turkcell hat ile girmeye çalıştım hepsinde erişim engeli verdi. Bardağı taşıran son damla bu oldu. Togg’da en azından tuş felan var. Yapacak bir şey yok, paramla daha fazla rezil olmam”
-Bugüne kadar ki ALAMAMA deneyimlerinden yola çıkarak diyebilirim ki; Milli piyango biletinden büyük ikramiye çıkma ihtimali, Tesla Y SR modelini almaktan daha yüksek ihtimal!
-Kan gövdeyi götürüyor, haber kanalları haber yapmaya başladı bu skandalı hala ses yok. Soru basit Türkiye ipleri neden banlandı? Yada bazı ipler hariç Türkiye ipleri neden banlandı?
-Bugün ilk defa satış sürecini takip edemedim onda da olanlar olmuş, almak isteyenlere çok geçmiş olsun, çok kötü bir deneyim. Tesla’nın şeffaf olması için aşağıdaki tweetten meramımızı iletebiliriz. Ekibin gerçekten ama gerçekten 1. önceliği bu sorunları çözmek olmalı.
-Bugün yapılan satışın ticaret bakanlığı mevzuatlarına uygun olmadığına yemin edebilirim ama ispatlayamam. Türk IP’lerini banlayıp Avrupa’dan satışa izin vermek büyük komedi.
-Türkiye IP’lerini neden banladınız? Bu araçlar Türkiye’de satılmıyor mu? İnsanlar VPN ile araç almaya çalışıyor, bu nasıl bir sistem?
Yaşanan sorunlar ve ortaya atılan iddialar hakkında Tesla Türkiye’den henüz bir açıklama gelmedi.
Şirket geçtiğimiz hafta Model Y’nin Türkiye satışı hakkında şunları paylaşmıştı:“Araç satın alma deneyiminizi olabildiğince sorunsuz, şeffaf ve keyifli hale getirmeye kararlıyız. Yeni Tesla’nızı 45 günlük yasal süre içinde teslim edebilmemiz için satış sürecimizi gerektiği şekilde iyileştirerek hazır envanter bazlı araç satışına odaklandık. Bu sayede Giga Berlin üretim kapasitemizi verimli bir şekilde kullanabiliyor, Türkiye’ye sevkiyatı yönetebiliyor ve liman, gümrük ve teslimat hazırlıklarını sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz. Hazır araçlar sunarak belirsizlikleri ortadan kaldırıyor, Envanter sayfasındaki araç tercihinizden, teslimata kadar olan süreci daha hızlı ve güvenilir hale getiriyoruz. Sizden gelen geri bildirimleri sürekli dinliyor, sürecin her adımını iyileştirmek için bir ekip olarak çalışıyoruz. Sürdürülebilirliği ve memnuniyetinizi yaptığımız her şeyin merkezine koyuyoruz. “