Yeni Toyota RAV4, resmi olarak görücüye çıkarıldı. Araç artık sadece HEV ve PHEV olarak sunuluyor; yani hibrit altyapı standart hâle geliyor.
Tasarımsal açıdan büyük bir sürpriz bulunmayan yeni ya da 2026 Toyota RAV4, keskin hatların tercih edildiği bir araç ve “GR Sport” sürümüyle çok daha sportif bir kişiliğe bürünüyor. Teknik tarafa geçtiğimizde popüler araç için artık sadece hibrit altyapı sunuluyor. RAV4 Hybrid’in temelinde 2.5 litrelik dört silindirli hibrit ünite yer alıyor. Toyota’nın beşinci nesil hibrit sistemini temel alan motor, önden çekişli versiyonlarda 226 beygir, dört çeker versiyonlarda ise 236 beygir güç sunuyor. RAV4 Plug-in Hybrid ise iki farklı elektrik motorunun desteğiyle gücünü 320 beygire kadar çıkarıyor. Bünyesindeki batarya sayesinde tamamen elektrikli olarak 80 km menzil sunan Plug-in Hybrid versiyon, bir PHEV olarak şarj edilebiliyor (belirli versiyonlarda DC desteği mevcut). Çift ekranlı, oldukça standart bir konsolu temel alan araç; ABD’de Core Design, Rugged Design ve Sport Design olmak üzere üç farklı kategoriye ayrılıyor. Her kategori, kendi içinde farklı tasarım ve donanım paketleri barındırıyor.
Bundan önce “GR Sport” sürümüyle gelen 2026 Toyota Corolla Cross karşımıza çıkarılmıştı. 2026 Toyota Corolla Cross için sunulan sportif “GR Sport” sürümü, popüler aracı biraz daha ilgi çekici hale getiriyor. Temelde gövde formu korunan ve yeni far/stop takımlarıyla makyajlanan araç, daha büyük bir orta konsol, yeni vites değiştirici, kablosuz telefon şarjı, yeni 10,5 inç bilgi-eğlence ekranı ve 12,3 inç dijital gösterge paneliyle geliyor. Araç için Avrupa’da iki farklı hibrit motor seçeneğinin sunulacağı açıklanıyor. Hybrid 140 modeli tek bir elektrik motoruyla eşleştirilmiş 1.8 litrelik dört silindirli üniteyle toplamda 138 beygir güç sunuyor. Hybrid 200 modeli ise 194 beygir gücü üreten 2.0 litrelik dört silindirli ünite ile elektrikli motoru kombinliyor.