YouTube, en önemli anlardan sonra reklam göstermeye başlayacak

15 Mayıs 2025 09:05

Dünyanın en büyük video platformu YouTube, yeni format kapsamında en önemli anlardan sonra reklam göstermeye başlayacak.

Peki YouTube videodaki en önemli anı nasıl belirleyecek? Yapılan resmi açıklamaya göre bu konuda Gemini’dan yardım alınacak. Süreçte, Gemini çatısı altında hazırlanan özel bir yapay zeka modeli kullanılacak ve bu model açılan videoyu analiz ederek en önemli anı tespit edecek. Şirket, bu yeni format sayesinde reklamların etkisini artırmayı hedefliyor. Altyapı ile reklam verenlerin, kullanıcıların içeriğe en çok odaklandıkları, en dikkat çekici andan fayda sağlanması hedefleniyor. YouTube bundan önce TV ve oyun konsollarındaki uygulamalarında kullanışlı güncellemeler yapmasıyla dikkat çekmişti. Büyük ekranlara özel YouTube uygulamalarında artık “raf” olarak geçen yeni bölümler yer alıyor. Şirketin açıklamasına göre, “Aramanıza Devam Edin” rafı, kullanıcılara en çok yaptıkları üç aramayı gösteriyor. “Tekrar Dinle” rafı, daha önce aranan ve dinlenen en iyi şarkıları sunuyor. “Canlı Performanslar, Remiksler ve Cover’lar” rafı, en çok sevilen şarkıların resmi olmayan alternatif versiyonlarını içeriyor.

Abone olanlar için Primetime Channels rafı (ABD merkezli olarak sunulan ve bazı büyük TV kanallarının veya yayın hizmetlerinin içeriklerini doğrudan YouTube üzerinden abonelik sistemiyle sunan özellik), en son aranan ve izlenen Primetime kanallarından içerikler gösteriyor. “En İyi Kanallarınızdan” rafı, en çok izlenen YouTube kanallarını gösteriyor. Sevdiğiniz podcast’lere doğrudan kitaplığınızdan ulaşmanıza imkân tanıyan Podcast’ler sekmesiyle güncellenen uygulamalar hakkında yaptığı açıklamada, “Aradığınız içeriği bulmanızı kolaylaştıran daha temiz bir arayüz elde etmek için Shorts’ları normal videolardan ayırdık.” diyen YouTube, ek olarak şunları aktardı: “Önceden, döngü yalnızca oynatma listelerinde kullanılabiliyordu. Artık tüm video içeriklerini döngüye alabilirsiniz.”

Şirket daha önce bir testle gündeme gelmişti. Bu konuda platform tarafından yapılan resmi açıklamada şunlara yer verilmişti: “Tüm kullanıcılara daha güvenli arama deneyimi sunmak adına yeni bir özelliği test etmeye başladık. Bu kapsamda cinsel temalar içeren arama sorgularında çıkan video küçük resimlerini bulanıklaştırmaya başladık. Bu altyapıda video başlığı, kanal adı ve açıklama kısmı görünür kalacak. Bu testin amacı, bu tür bir özelliğin kullanıcıların YouTube’un Topluluk Kuralları’na uyan ancak doğası gereği hassas olabilecek içerikleri görüntülemekten kaçınmalarına yardımcı olup olmadığını anlamaktır.”

YouTube haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri

Paylaş