YouTube, içerik üreticileri için hazırlanan “benzerlik algılama” sistemini kullanıma sundu

22 Ekim 2025 10:09

Dünyanın en büyük video platformlarından biri olan YouTube, içerik üreticileri için geliştirilen “benzerlik algılama” sistemini devreye aldı.

Kullanıma sunulan benzerlik algılama sistemi, YouTube İş Ortağı Programı’ndaki içerik üreticilerinin yüzlerinin yer aldığı yapay zekâ üretimi YouTube videolarını tespit etmelerine ve kaldırmalarına imkân tanıyor. İlk aşamada herkese açılmayan sistem hakkında Google resmi olarak şu açıklamayı yapıyor: “Benzerlik algılama, yüzünüzün yapay zeka ile değiştirilmiş veya üretilmiş versiyonlarına yer veren içerikleri bulmanıza yardımcı olur. Bu içerikleri inceleyerek uygun işlemi yapabilirsiniz. Aracın video bulması durumunda, gizlilik şikayeti sürecimiz aracılığıyla içeriğin kaldırılmasını kolayca talep edebilirsiniz. Benzerlik algılama özelliği, yüzünüzle benzerlik gösteren unsurların içeriklerde kullanımını kontrol etmenize, kimliğinizi ve izleyicilerinizin güvenliğini korumanıza yardımcı olur. Benzerlik algılama Content ID’ye benzer bir şekilde çalışır, ancak telif hakkıyla korunan ses veya video içeriği yerine kişinin yüzüne benzer unsurları arar. Kurulum sürecinde yüzünüzün referansını gönderdikten sonra sistemimiz, diğer kişilerin görüntülerini içerebilecek yeni videoları tarayarak, yüzünüzün yer alabileceği videoları tespit eder.”

YouTube gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri

Paylaş