Dünyanın en büyük video platformu YouTube, TV ve oyun konsollarındaki uygulamalarında kullanışlı güncellemeler yaptı.
Büyük ekranlara özel YouTube uygulamalarında artık “raf” olarak geçen yeni bölümler yer alıyor. Şirketin açıklamasına göre, “Aramanıza Devam Edin” rafı, kullanıcılara en çok yaptıkları üç aramayı gösteriyor. “Tekrar Dinle” rafı, daha önce aranan ve dinlenen en iyi şarkıları sunuyor. “Canlı Performanslar, Remiksler ve Cover’lar” rafı, en çok sevilen şarkıların resmi olmayan alternatif versiyonlarını içeriyor. Abone olanlar için Primetime Channels rafı (ABD merkezli olarak sunulan ve bazı büyük TV kanallarının veya yayın hizmetlerinin içeriklerini doğrudan YouTube üzerinden abonelik sistemiyle sunan özellik), en son aranan ve izlenen Primetime kanallarından içerikler gösteriyor. “En İyi Kanallarınızdan” rafı, en çok izlenen YouTube kanallarını gösteriyor. Sevdiğiniz podcast’lere doğrudan kitaplığınızdan ulaşmanıza imkân tanıyan Podcast’ler sekmesiyle güncellenen uygulamalar hakkında yaptığı açıklamada, “Aradığınız içeriği bulmanızı kolaylaştıran daha temiz bir arayüz elde etmek için Shorts’ları normal videolardan ayırdık.” diyen YouTube, ek olarak şunları aktardı: “Önceden, döngü yalnızca oynatma listelerinde kullanılabiliyordu. Artık tüm video içeriklerini döngüye alabilirsiniz.”
Şirket bundan önce bir testle gündeme gelmişti. Bu konuda platform tarafından yapılan resmi açıklamada şunlara yer verilmişti: “Tüm kullanıcılara daha güvenli arama deneyimi sunmak adına yeni bir özelliği test etmeye başladık. Bu kapsamda cinsel temalar içeren arama sorgularında çıkan video küçük resimlerini bulanıklaştırmaya başladık. Bu altyapıda video başlığı, kanal adı ve açıklama kısmı görünür kalacak. Bu testin amacı, bu tür bir özelliğin kullanıcıların YouTube’un Topluluk Kuralları’na uyan ancak doğası gereği hassas olabilecek içerikleri görüntülemekten kaçınmalarına yardımcı olup olmadığını anlamaktır.”
Şirket geçtiğimiz hafta 20. yaşını kutlamıştı. Aşağıdaki 19 saniyelik efsanevi video ile başlayan YouTube macerasında 20 yıl geride kaldı. Bu kilometre taşı hakkında özel bir blog sayfası hazırlayan platform, şu anda YouTube’da 20 milyardan fazla video bulunduğunu açıkladı. Ortalamada her gün 20 milyondan fazla videonun yüklendiği YouTube, 2024 yılında kullanıcıların videolara günlük olarak ortalama 100 milyondan fazla yorum yaptığını duyurdu. Kullanıcıların videolara günde 3,5 milyardan fazla beğeni yaptığını belirten platform, şu anda 300’den fazla müzik videosunun 1 milyar görüntülenmeyi geçtiğini de açıkladı.
YouTube, bugün ABD’deki belirli kullanıcılar üzerinde “AI Overviews” (Türkiye’de açık olmayan altyapı, Türkçeye Yapay Zeka Özetleri olarak çevrildi) testlerine başlamasıyla da dikkat çekmişti. Google’da uzun süredir kullanılan bu sistem, yapay zekâdan yardım alarak arama sonuçlarını güçlendiriyor ve sitelere yönlendirmek yerine doğrudan özet nitelikli cevaplar veriyor. YouTube’da da benzer şekilde çalışacak AI Overviews sistemi, sonuçlarda doğrudan aranan yanıtı içeren video klipleri gösterecek ve arama terimiyle ilgili genel bilgiler sunacak. Özellikle ürün inceleme videolarına odaklanacak bu faydalı altyapı, testler olumlu sonuç verirse diğer ülkelere de açılacaktır.