SEMA kapsamında gösterimi yapılmaya başlanan 1949 Mercury Coupe tabanlı elektrikli otomobil dönüşümü, nefes kesen detaylara sahip.
Klasik otomobil dünyasının en önemli isimleriyle ilgili geleceğin merak edildiği şu günler, içten yanmalı motorların gelecekteki yasakları üzerinden şekilleniyor. Bu alanda ortaya atılan fikirler arasındaysa ön plana çıkan birkaç seçenek var. Maddelerin en başında, klasik modellerin elektrik motorlarıyla değiştirilerek efsane kimliklerini yollarda sürdürmeyi devam etmesi gelmekte. Bu durum özellikle Mercedes G-Serisi‘nin elektrikli olarak dönüştürülmesiyle iyice yüksek sesle dile getirilmeye başlandı. Kapılarını bugün itibarıyla açan SEMA da, benzer dönüşümlere ev sahipliği yapıyor. Icon ekibi tarafından geliştirilen 1949 Mercury Coupe projesinde Stealth EV’nin de imzası var.
Proje kapsamında tamamen parçalara ayrılarak özel olarak yeniden bir araya getirilen Coupe’de kullanılan renk ve pas detayları görünüm olarak inanılmaz bir birliktelik çıkarıyor karşımıza. Teknik altyapı kısmında ise Tesla‘nın ünitesinden faydalanıldığını görünüyoru. 85 kWh‘lık paketin merkeze alındığı otomobil, tek şarj ile 321 kilometreye kadar menzil kat edebilecek nitelikler barındırıyor. Bataryaların şarj edilme sürecindeyse 90 dakika civarında bir süreye ihtiyaç var. Burada altı çizilmesi gereken nokta, motorun ve batarya gibi temel parçaların dışında kablolara kadar Icon ve Stealth EV ekibinin dokunuşu olması. Ön ve arka tarafında bağımsız süspansiyon mimarisi kullanılan otomobil, organizasyonun favorilerinden birisi olacak.