2 yıl sonra Türkiye’de; fiyatlar öncesinde yeni nesil Peugeot 208 hakkında bilmeniz gerekenler

18 Ocak 2021 23:00

Bu yılın ilk çeyreği itibarıyla Türkiye pazarında satışta olacak yeni Peugeot 208, sınıfında ortalığı karıştırmak için hazır.

Peugeot’nun kısa süre önce 3008 ve 5008’e makyaj üzerinden yansıttığı yeni yüzü ilk taşıyan modellerden birisi 208 oldu. 2008 ve 508 ile birlikte yeni nesil “Aslan Dişi” formuyla heyecan yaratan modelin tanıtımının üzerinden yaklaşık 2 yıl geçti. 2019 Şubat’ta küresel lansmanı gerçekleştirilen yeni Peugeot 208, uzun süredir Avrupa pazarında kullanıcılarla buluşuyor. Ürün gamının Türkiye gelmesiyse fazlasıyla uzun sürdü. 2021’in ilk çeyreği içerisinde Türkiye satışları başlayacak olan 208 yenilenen tasarımı kadar tamamen elektrikli versiyonuyla da markası için oldukça önemli bir noktada konumlanıyor. Türkiye’de de Polo, Ibiza ve Corsa gibi ciddi rakiplerinin karşısında bu iddiasını sürdürecek olan modelin öne çıkan özelliklerini hatırlamakta fayda var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni Peugeot 208 motor seçenekleri

Kuzeni Corsa ile elektrik de dahil olmak üzere altyapısını paylaşan 208’in motor seçenekleri de buna paralel ilerliyor. tanıtımla birlikte ailenin giriş seviyesinde 1.2 litre üç silindir motorun 75 beygirlik versiyonunun olduğu kesinleşmişti. Aynı motoru turbo paketleri ise 100 ile 130 beygir aralığında tercih edilebiliyor. Motor seçeneğine göre 5 ileri / 6 ileri manuel ya da 8 ileri otomatik şanzıman tercih edilebiliyor. Yeni 208’i dizel motorla almak isteyenleriyse 1,5 litre BlueHDi bekliyor olacak. 100 beygir güçle gelen bu motor sadece altı ileri manuel şanzıman ile alınabiliyor. E-208 olarak bilinen tamamen elektrikli versiyon ise 134 beygir güç ve 260 Nm tork sunuyor ve tek şarjla 340 km yol kat edebiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yurt dışında Active, Allure ve GT-Line donanım seçenekleriyle tercih edilebilen 208’in Türkiye’de de benzer bir liste ile karşımıza çıkmasını bekliyoruz. Buradaki temel dinamikler her zaman olduğu gibi dijital asistan, dış tasarım ve kokpit gibi temel özellikler üzerine şekillenecek. 208’i rakiplerinin önüne taşıyacak en büyük özelliklerinden birisi de yeni nesil i-Cockpit olacak. Ailenin tüm üyelerinde gördüğümüz bu şema 208 ile birlikte giriş seviyesine indirgenmiş olacak. Aracın dijital asistanları da günümüz standartlarını karşılayacak zenginlikte. Hızlı sabitleyici, şerit takip asistanları, otonom acil frenleme, yokuş kalkış desteği, trafik işareti algılama ve diğer pek çok seçeneği bu kapsamda listede göreceğiz. 208 için günümüz itibarıyla şüphesiz en merak edilen nokta fiyat. Şimdilik resmi kanattan herhangi bir detay gelmese de aracın yurt dışında rakiplerinden pahalı olması, bunun Türkiye için de geçerli olacağı ihtimalini doğuruyor. Bu noktada 208’in kuzeni Corsa’nın giriş seviyesinde 1,2 Benzinli motorun 75 beygirlik versiyonu ve 5 ileri manuel şanzımanlı kombinasyonla 172.900 TL’ye alıcı bulduğunu görüyoruz. Corsa’nın en pahalı paketi ise 229.900 TL’lik etikete sahip.

İlginizi çekebilir

Peugeot e-Legend

Paylaş