2021 Mercedes C-Serisi; yeni modelin tanıtımı öncesi önemli bilgiler

12 Şubat 2021 09:00

Tanıtımı için artık sayılı günlerin kaldığı 2021 Mercedes C-Serisi, ailenin zirvesinden gelen donanımlarla çok daha zengin olacak.

Pazara sunulduğu 1993 yılından beridir arkasında dört jenerasyon bırakan Mercedes C-Serisi, her nesilde kitlesini biraz daha yukarı taşımayı başardı. Halihazırda satışta olan dördüncü nesliyle 2,5 milyon adedin üzerinde satışın gerçekleştirildiği model, premium sınıfın en başarılı isimleri arasında. 2021 model yılı ise, W206 koduyla yeni bir C-Serisi’ni göreceğimiz bir dönem olarak kayıtlata geçecek. Bir süredir test süreci devam eden araç için kapılarını açan Mercedes cephesi, bu ay içerisinde gerçekleştirilecek resmi tasarım tanıtım öncesinde önemli bilgiler paylaştı. Özellikle kokpit bölümünde radikal değişimlerin gözlemleneceği 2021 Mercedes C-Serisi, dış tarafa ise daha modern bir kimlik kazanacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2021 Mercedes C-Serisi kokpit dinamikleriyle sınıf atlıyor

Yeni C-Serisi ile ilgili Mercedes tarafının içerisinde bulunduğu düşünceyi, “sorunsuz ve başarılı olanı çok fazla değiştirmemek” üzerinden nitelendirebiliriz. Bu da aracın genel kapsamda radikal bir değişim yerine işlevsel parçalarıyla ileriye taşınacağının işareti aslında. Geliştirme süreciyle ilgili detaylar veren Departman Sorumlusu Christian Früh, yeni modelin öncekine göre 65 milimetre daha uzun olmasıyla birlikte kullanıcı deneyimindeki etkilere işaret ediyor. Bu artış arka tarafta 25 milimetrelik diz ve 13 milimetrelik baş mesafesi artışını da beraberinde getirecek. İç yaşam alanını doğrudan etkileyecek olan bu hamleye, S-Serisi’nden hatırladığımız yeni konsol tasarımı eşlik ediyor. Merkezde dikey şekilde konumlandırılan dev multimedya ekran ve dijital sürücü ekranının birlikteliği buradaki hayati farkı oluşturacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

C-Serisi için kaputun altında da nitelikli revizyonlar es geçilmemiş. Dizel ve benzinli motorların hibrit kombinasyonlu versiyonlarında konumlandırılan batarya kapasitesinini iki katına çıkarılmasıyla artık saf elektrik sürüşü 100 kilometreye kadar esneyebiliyor. Motorlarda yapılan ufal performans iyileştirmelerinin tamamlayıcı ekipmanları ise altyapı elemanları olacak. Direksiyon kutusu başta olmak üzere gövdedeki salınımları kontrol eden destekler bir adım daha yukarıda konumlanan sürüş deneyiminin yakalanması için görev yapacak. 0,24 olarak açıklanan sürtünme katsayısı sayesinde aracın yalıtım konusunda da daha başarılı olacağının da ipuçları veriliyor. Önümüzdeki günlerde sır perdesi aralanacak yeni C-Serisi ile ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.

İlginizi çekebilir

Peugeot 508 hibrit

Paylaş