2023 Honda Jazz; makyaj operasyonu getiren yeni model hakkında bilmeniz gerekenler

16 Ocak 2023 08:00

2023 Honda Jazz, dördüncü jenerasyonuyla yollarda olan aile için nitelikli geliştirmeleri ve yenilikleri getiriyor.

Honda’nın 2001 yılından beridir ürün gamında yer verdiği ve günümüzde dördüncü jenerasyonuyla yollarda olan Jazz, 2021 yılından beridir Türkiye’deki kullanıcıların da beğenisine sunuluyor. Yeni nesliyle ilk kez kazandığı Crosstar versiyonuyla da “yerden yükseklik” trendine ayak uyduran kompakt segment temsilcisi, 2023 model yılıyla birlikte makyaj operasyonuna alındı. Honda’nın resmi kanalları üzerinden kısa süre öne duyurduğu yeni Jazz, tasarımsal ve teknik iyileştirmelerin yanında Advance Sport adında yepyeni bir paketi de beraberinde getiriyor.

2023 Honda Jazz ile bizi neler bekliyor?

Jazz ailesine makyajla birlikte gelen değişikliklerin dış bölümü ızgara ile başlıyor. Aracın ön bölümünde yapılan bu dokunuş, makyaj öncesine göre daha modern ve minimal bir hava yaratmayı başarmış. Bununla birlikte halihazırda bile dikkat çekici olan ön farların arka planında bir karartma dikkat çekiyor. Ön ve arka tamponlarda da makyajla birlikte tasarım değişimlerinin yansıtılması aracın 360 derecelik değişin esintisinde kendisini hissettirecek. Jazz ürün gamına dahil edilen yeni jant tasarımı ve siyah renk de önemli tamamlayıcılardan olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Crosstar versiyonunda da tüm bunlara ek olarak marşpiyellerde kendisin hissettiren dokunuşa yer veriliyor. Aileye eklenen Advance Sport paketi ise Japonya pazarında sunuşan “RS” versiyonunun esintisini taşıyor. Gövde renginden farklı siyah dokunuşların ön olanda olduğu versiyonda 16 inçlik jant seti de fark yaratanlar arasında. Bu pakette süspansiyon sisteminde de revizyonlar olması dikkat çekici. Honda, ön yayların yüksekliğini yüzde 8 aşağı, arka tarafı ise yüzde 20 oranında yukarı yönde değiştirerek sürüş hissiyatını da biraz daha performansa yaklaştırmak istiyor.

Motorda performans iyileştirmesi

Honda’nın ” e:HEV” rozetiyle geliştirdiği hibrit sistemi, makyajlı Jazzla birlikte performans ve verimlilik odağında iyileştirmelerle geliyor. Elektrik motorlarında yapılan iyileştirmelerle 122 PS’e çıkarılan güç değerini, 1,5 litrelik benzinli motor tarafında 107 PS’lik tekil güç destekliyor. Makyaj öncesinde 98 beygir güç üreten motorun 131 Nm’lik tork değerinde ise herhangi bir değişimin yapılmadığını görüyoruz. Tüm kombinasyon 122 PS güç ve 253 Nm torkla geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Honda mühendisleri, eCVT şanzımanda da revizyona giderek dikkatimizi çekmeyi başardı. Test sürecinde bizim de özellikle belirttiğimiz geçiş gecikleri odağında iyileştirmelerin yapıldığını görmek, markanın geri bildirimleri dikkate aldığını bir kez daha ortaya koyuyor. Süspansiyonlarda yapılan genel dokunuşlarda da Jazz’ın viraj kabiliyetinde iyileşme vadediliyor. Makyajlı ürün gamı Avrupa pazarında bu yılın ilk çeyreğinde kademeli olarak sunulmaya başlanacak.
Paylaş