İlk kez Brüksel Otomobil Fuarı’nda sergilenen Dacia Spring Extreme, bir paketin ötesinde yeni bir motorun da habercisi.
Dacia’nın ilk elektrikli otomobili olarak kullanıcılarla buluşturduğu Spring için Türkiye satışlarının bu yıl içerisinde başlaması bekleniyor. Bir süredir Avrupa pazarında listelerde olan model, aynı zamanda segmentinin fiyat olarak en erişilebilir ismi konumunda. Dacia’nın geleceği için de önemli olan model, Brüksel Otomobil Fuarı ile birlikte Extreme adı verilen yeni bir donanıma kavuşuyor. Dacia Spring Extreme ile birlikte aile için önemli bir gelişme de motor tarafında karşımıza çıkıyor.
Dacia Spring Extreme hakkında bilmeniz gerekenler
Yeni donanımla birlikte otomobilin tavan barlarında, yan aynalarda, jant göbeklerinde, bagaj kapağındaki Dacia logosunda ve aracın sis farlarının üstünde yer alan dekoratif parçalarda Bakır Kahverengi kullanılıyor. Ön kapılarda ve kapı altı kaplamalarında yer alan topografik tasarımların çevresinde, kapılar ile ön çamurluklar arasında Duster’ın kendine özgü şnorkel ekipmanına yapılan bir gönderme bulunuyor. Aracın iç tasarımında ise kapı eşiklerinde ve ön kauçuk paspaslarında topografik desenler karşımıza çıkarken, ön kapı panellerinin belirli bölümleri dışında havalandırma ızgaraları ve navigasyon ekranı çerçevesinde Bakır Kahverengi dekorlar bulunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Dacia, yeni Spring Extreme donanımı ile aynı zamanda tamamen yeni “ELECTRIC 65” motorun da dünya prömiyerini yapıyor. Yalnızca Spring Extreme ile sunulan motor, yeni bir vites kutusu ile kombin ediliyor. Daha uzun bir menzil için daha yoğun enerji geri kazanımı sağladığı ifade edilen yeni kombinasyonda, ivmelenme performansı da iyileşmiş durumda. 65 beygir güç üreten bu motor ile Spring Extreme, WLTP ortalama döngüsünde 220 km ve WLTP şehir döngüsünde 305 km menzile ulaşabiliyor. Ailenin diğer modellerinde yer verilen motorun 45 PS güç, 125 Nm tork ürettiğini ve bu motorla maksimumda 125 km/s hız limitine sahip olduğunu da hatırlatalım.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
26,8 kWh’lik bataryanın standart olarak geldiği modelde, kullanıcılar bu bataryayı 220V kaynak üzerinden yaklaşık 14 saatte doldurabiliyor. Paket, 7,4 kW’lık Wallbox kaynağı üzerinden ise yaklaşık 5 saatte tamamen dolu hale getirebiliyor. Aracın desteklediği en hızlı şarj kaynağı ise 30 kW. Bu senaryoda ise tamamen dolum yaklaşık 1,5 saat aralığında yakalanabiliyor. Satışa sunulduğu ülkelerde 2 yıldan kısa bir sürede 100 bin adedin üzerinde siparişle, elektrikli araç pazarının liderlerinden biri haline gelen Dacia Spring’in, 2023 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’de kullanıcılarla buluşması planlanıyor. Dacia Spring, Fransa’da fiyatları 20.800 euro ve 22.100 arasında değişen iki farklı versiyonla satışa sunuluyor. Extreme versiyonu ise listelere 22.300 eurodan giriş yapacak.
İlgili video