Dodge Charger Daytona SRT; ilk elektrikli amerikan kası ile tanışma vakti

18 Ağustos 2022 11:12

Beraberinde ilkleri getirecek olan Dodge Charger Daytona SRT, klasiklere vurgu yapılan teknik noktalarıyla dikkat çekiyor.

Evet, ne bekliyorduk ki? Otomotiv endüstrisinde kaputun altında yaşanan değişim süper otomobillerde olduğu gibi kıtalar arası ikonları da kendi rüzgarına ister istemez katıyor. “Amerikan kası” olarak literatüre geçmiş klasik genler için de bu durum tahmin edebileceğiniz üzere kaçınılmaz bir noktada. Stellantis bünyesinde yola devam eden Dodge da gelecek için hazır olduğunu, geliştirdiği ilk elektrikli Amerikan kası ile gözler önüne sermeye hazır. Tasarım detayları klasik modellerden harmanlanması sebebiyle gönülleri kazanmak isteyen Dodge Charger Daytona SRT, saatler önce gerçekleştirilen özel bir etkinlikle ilk kez gösterime sunuldu. Karşımızda bir konsept model olmasına rağmen, Dodge’un önümüzdeki iki yıl içerisinde bu aracı seri üretime taşımaya kararlı olduğunu altını çizerek belirtmek şart.

Dodge Charger Daytona SRT için özel bir ses hazırlığı yapılıyor

Amerikan otomobilleri denildiği zaman akıllara gelen ilk maddelerden birisi de şüphesiz motor ve ses. Tarihin hemen her döneminde silindirlerin ve yüksek hacimlerin havada uçuştuğu bu otomobiller, adeta kendi krallıklarını yarattı. Bu genleri elektrikle buluşturmak ise tahmin edebileceğiniz gibi ekstra bir özen gerektiriyor. Dodge, konseptin tanıtımında teknik verileri paylaşmakta kaçınsa da, kullanıcıları mest etmek için en büyük kozlardan birini ortaya koydu. “Fratzonic Chambered Exhaust” adı verilen 126 desibellik yapay bir ses için özel çalışma gerçekleştirildiğini duyuran marka, V8 niteliğini taşıyacak bu yapıyla herkesi şaşırtmak istiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Buna ek olarak eRupt adı verilen bir vites sistemi de bu aracı diğer elektriklilerden ayırmaktan sorumlu olacak. Çoklu değerle geleceği söylenen özel şanzıman, elektromekanik altyapısı sayesinde klasik modellere gönderme yapan bir sürüş hissiyatı vadediyor. Otomobilde kullanılacak olan elektrik motorlarının özel olarak geliştirilecek olması da şu aşamada dikkat çeken detaylar arasında. Bu senaryoda, halihazırdaki tüm geleneksel versiyonlardan daha hızlı bir aracı asfaltta görme ihtimalimiz oldukça yüksek. Kokpit bölümünde modern donanımların ve çizgilerin konumlandırıldığı Charger Daytona SRT için 12,3 inçlik multimedya ve 16 inçlik sürücü paneli karşımızda olacak. 2024 yılında seri üretime hazır dinamikleriyle yollara çıkarılmak isteyenen Charger Daytona SRT’nin beklentileri ne kadar karşılayacağını hep birlikte göreceğiz.
Paylaş