Elektrikli scooter Piaggio 1 Türkiye’ye geliyor; işte bilmeniz gerekenler

28 Ocak 2022 15:56

50cc niteliklerinde olan Piaggio 1, Vespa Elettrica sonrasında grubun giriş seviyesindeki elektrikli scooter modeli olacak.

Türkiye’de temsilciliğini Doğan Trend Otomotiv’in yaptığı Piaggio, 2022 ile birlikte ürün gamına elektrikli bir model ekliyor. Arka tekerleğe entegre bir elektromotorla harekete geçen ve 50 cc scooterlar kadar güç üretebilen Piaggio 1 modeli, planlama kapsamında şubat ayı içerisinde listelerdeki yerini alacak. Markanın yeni elektrikli mobilite çözümü, şehir içi ulaşım için çeviklik, hafiflik ve pratikliğin öne çıktığı sürüş deneyimi vadediyor. Model, en küçük ayrıntıya özen gösterilen çekici bir tasarımı, gelişmiş konfor seviyesi ve üst düzey kullanım kolaylığının yanı sıra dijital renkli göstergeleri, tam LED aydınlatmaları ve anahtarsız çalıştırma sistemi gibi gelişmiş teknolojik özellikleriyle de dikkat çekecek gibi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Piaggio 1 üç farklı versiyonla satışa sunulacak

İki farklı renk temasıyla sunulan Piaggio 1, kendi içerisinde teknik nitelik olarak ayrışan versiyonlarla satışa sunulacak. Ailenin giriş seviyesinde 10 kg ağırlığında 1,4 kWh batarya ile geliyor. 45 km/s maksimum hıza erişebilen standart model için ECO modunda 55 km’ye varan, SPORT modunda ise 48 km’ye varan menzil teknik tabloda karşımıza çıkıyor. Piaggio 1+ modelinde ise 15 kg ağırlığında daha yüksek kapasiteli 2,3 kWh batarya ile ECO modda 100 kilometreye varan menzil vadediliyor. Yine 45 km/s maksimum hız sunan modelin SPORT moddaki maksimum menzili 68 kilometre olarak veriliyor. Ailenin üçüncü versiyonu ise “1 ACTIVE” olacak. Tıpkı 1+ versiyonu gibi 15 kg ağırlığında daha yüksek kapasiteli 2,3 kWsa batarya ile tüketici ile buluşan bu versiyonun da maksimum hızı 45 km/s. Arka salıncaktaki kırmızı süslemeleriyle diğer versiyonlardan görsel olarak ayrışan Active versiyonu ECO modda 85 km’ye varan menzil, SPORT modda 66 km’ye varan menzil sunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Taşınabilir batarya, 6 saatlik dolum

Ailenin taşınabilen batarya tasarımı ile şarj işleminin de daha pratik yapılabilmesi mümkün olacak. Lityum-iyon batarya, tıpkı modern akıllı telefonlardaki gibi, bakım ve özel bir önlem gerektirmiyor. Araçla birlikte gelen şarj cihazıyla dolumu sağlanan bataryanın, 220V kaynak üzerinden tam şarjı 6 saat sürüyor. Batarya, 800’e kadar tam şarj döngüsü için mükemmel verimlilik sağlıyor. 800 şarj döngüsünden sonra bile batarya kapasitesinin %70’ini koruyor ve mükemmel bir kullanım sunuyor.

Paylaş