Facebook’un reklam politikası özel konuşmalarınıza sıçrıyor

20 Haziran 2018 17:00

Facebook olmayacak bir şey yapıyor ve Messenger‘daki özel konuşmalara otomatik oynayan reklamları dahil ediyor.

Messenger, Amerika verilerine göre sosyal medya uygulamaları arasında en popüler üçüncü uygulama olarak yer alıyor. Sadece Amerika’da aylık 106 milyon kullanıcısı bulunan uygulama temel mesajlaşma servislerinden biri aynı zamanda. İletişim için ağırlıklı olarak WhatsApp ve Messenger kullanan kiş sayısı azımsanamayacak noktada. Bunu değerlendirmeye karar veren Facebook da, en olmayacak şeyi yapıyor ve reklamları sohbet uygulamasının içine dahil ediyor. 18 ay önce başlayan bu uygulama ise şimdi ivmeyi artırıyor ve işin içine video reklamlar giriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Otomatik oynayan video reklamlar

Video reklamlar şüphesiz platform için çok daha verimli bir gelir kaynağı. Bunu kaçırmak istemeyen sosyal medya devi de kişisel konuşmaların yanına bu reklamları eklemekten çekinmemiş. Recode‘un haberine göre platformun mesajlaşma servisindeki reklamlardan sorumlu Stefanos Loukakos bu durumun kullanıcı cephesinde çok hoş karşılanmayabileceğinin farkında. Loukakos’un açıklaması şu şekilde: “Bizim için en önemli şey kullanıcı deneyimi. O yüzden bu yeni sistemin işe yarayıp yaramayacağını bilmiyoruz. Ancak yaptığımız testlerde şimdiye kadar insanların platformu kullanmasını değiştirecek ya da mesaj gönderme sıklığını azaltacak bir veriye denk gelmedik. Video işleri değiştirebilir ancak sanmıyoruz.

Video reklamlar pazartesiden bu yana belirli kullanıcılara kademeli olarak dağıtılıyor. Mesajların yanında bir kutucukta kullanıcılar otomatik oynayan video reklamları görmeye başlayacak. Yaygınlaşınca kullanıcıların vereceği tepki ise merak konusu. Platform bir süre sonra reklamları kapatma karşılığında aylık ücret ister mi bilemiyoruz ancak bunu isteyecek kullanıcıların olacağı kesin.

Paylaş