Her biri unutulmaz nitelikte; birbirinden iddialı Peugeot konseptlerine yakından bakın

26 Temmuz 2020 11:00

Tüm markalar için temel dinamiklerini oluşturan konsept modeller, 210 yıllık geçmişiyle Peugeot cephesinin de DNA’sını beslemeye devam ediyor.

Konsept otomobil modellerinin kendinden sonra oluşacak pek çok ürün gamının temelini oluşturduğuna şahit olduk ve olmaya da devam ediyoru. Bu modeller 210 yıllık geçmişiyle Peugeot cephesinin de DNA’sını besliyor. Marka içerisinden konsept otomobil olarak kabul edilen ilk çalışma 1984’te Quasar üzerinden ortaya çıktı. O yıllarda tasarımcı olan Gérard Welter, Eric Berthet’in taslağına uygun olarak gövdeyi tasarladı. Gérard Welter, Peugeot 205’in tasarımının temel direklerinden biriydi ve 1998’den 2007’ye kadar markanın tasarım direktörü olarak görev yaptı. O yıllar için zamanın ötesinde olan iç mekanı Paul Bracq tasarladı. Şasinin altyapısı tıpkı gerektiğinde 600 HP’ye kadar güç üretebilen motor gibi 205 Turbo 16’dan alındı.

Diğer birçok örnek gibi Goodwood Hız Festivalinde tanıtılan Peugeot Proxima, 680 HP gücünde bir çift turbo V6 motora sahipti. Benzer bir motorla donatılan Peugeot Oxya, 1988 yılında Nardo hız pistinde 350 km/s hıza ulaştı. 2010 yılında Gilles Vidal’ın atanmasıyla tasarımın yeni yönü de müjdelenmiş oldu. SR1 konsepti, Peugeot tasarımında yeni bir dönemi başlattı. 2012 yılında tanıtılan Peugeot Onyx, bakır gibi hammaddelerin kullanımı veya logonun ön ızgaradaki yeni konumunu gibi detaylarla markanın ilk tasarım manifestosu oldu. Onyx serisi bisiklet ve scooter konseptleriyle aynı zamanda markanın ilk kapsamlı ulaşım manifestosu da oldu. Bunun dışında Sport Engineering ile geliştirilen 308 R HYBRID veya 508 Sport Engineered konseptleri gerçek bir marka manifestosu olarak marka tarihine geçti.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Peugeot konsept modellerinden öne çıkanlar

Konsept otomobiller, Peugeot’nun sınıf atlama stratejisinde önemli bir rol oynuyor. Tasarım çalışmaları belirli ürünlerin gövdesini oluşturmada rol oynarken, aynı zamanda seri üretilen modellerin iç mekanlarını şekillendirme konusunda da katkıda bulunuyor. Yenilikçi malzemeler veya yeni dijital arayüzler üzerinde yapılan denemelerle oluşturulan ve fiziksel ile dijitalin bir karışımı olan “phygital” her Peugeot modelinin sürüş deneyimini kolaylaştırırken daha da ileriye taşıyor.

Peugeot Dizayn direktörü Gilles Vidal’ın çağrısı üzerine marka 2018 yılında ‘Yaz eğitimleri’ başlattı. 12 tasarım öğrencisi bir ay boyunca Vélizy Villacoublay’ın Otomotiv Tasarım Ağı (ADN) kapsamında ağırlanıyor ve destekleniyor. Bu genç ve yaratıcı insanlar, tasarım alanındaki profesyonellerin himayesinde dört projenin tasarımını deneyimliyor.

SESAME: Yüksek tavanlı mimari ve elektrikli sürgülü yan kapılar benzersiz bir erişilebilirlik sunuyor. Bu konsept 1007’nin öncüsüydü.
EX1: Markanın 200. yılında tamamen elektrikli EX1 konsepti, üç dünya hızlanma rekorunu kırarak 404 Dizel’in 1965 yılında birçok dayanıklılık rekoru kırdığı efsanevi Montlhéry (Fransa) pistinde üç yeni rekor kaydetti.
SR1: Markanın tarzının yenilenmesi ve 208 Faz 1 yan tasarım çizgilerine ilham verdiği gibi aynı zamanda Peugeot i-Cockpit®’i ilk kez kullanan konsept otomobil oldu.
ONYX: Karbon fiber ve saf bakır bileşenlerden oluşan gövde elemanları bilinçli olarak ham bırakılmıştı. İç mekanda ‘Gazete Odunu’ adı verilen yenilikçi ve ekolojik bir malzeme kullanıldı. Bu malzeme kullanılmış gazetelerin toplanması ve sıkıştırılmasıyla elde ediliyordu. Onyx, Peugeot Sport tarafından geliştirilen ve 908 için tasarlanan 600 HP (+80 HP elektrik motoru desteği) V8 HDi Hybrid4 tarafından harekete geçiriliyordu.

EXALT: Silüeti ve gösterge paneli, tasarımcılara dinamik bir silüete sahip olan yeni 508 sedanı tasarlarken ilham verdi. Ahşap bagaj kaplamaları SW gövde tipinin sınırlı sayıda üretilen First Edition versiyonunda kullanıldı. ‘Tenis çizgisi’ desenine sahip koltuk kumaşı, güncel SUV 3008’in döşemesine ilham kaynağı oldu.
QUARTZ: Bu konsept otomobilin ön paneli yeni Peugeot SUV 3008’de kullanıldı. Holografik gösterge paneli ise yeni 208’de standart olarak sunuluyor, tıpkı ‘köşegenli ızgara’ gibi.

FRACTAL: Parçalarının %80’i 3-Boyutlu yazıcı ile üretildi ve 9.1.2 ses deneyimi FOCAL ile geliştirildi.
INSTINCT: Zekice uygulanan aerodinamik yapı ve yeni Peugeot 508 SW’yi müjdeleyen bir ‘shooting brake’ silüeti. Instinct aynı zamanda SAMSUNG ile olan bir ortaklıktan da yararlandı. Instinct, Peugeot tarihinde bir ilk olarak otomobil tutkunlarına hitap eden uluslararası bir otomobil fuarı yerine Barselona’daki Mobil Dünya Kongresi’nde tanıtıldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

e-LEGEND: Markanın DNA’sında sıkıcılığa yer olmadığı için, hareketli olmak monotonlukla uyumlu olmadığı için, enerji geçişi 120 yıllık otomotiv tarihini silmeyeceği için, Peugeot 2018 yılında Paris Otomobil Fuarında e-LEGEND konsept otomobilini tanıttı. Sürüş keyfinin geleceğine ışık tutan bu heyecan verici konsept otomobil, arzu nesnesi bir görünüm ile dikkat çekiyor. Model, ulusal televizyon kanallarında, hem de prime timeda bir reklam filminin yayınlanmasıyla markanın stratejik ve editoryal vizyonunu modernize etme noktasında önemli bir rol oynadı.

İlgili video

Devrimsel özellikleriyle yeni 2008 ile tanışın

Paylaş