İlk adımlar sonuç verdi; Renault 2021’in ilk yarısı için önemli veriler paylaştı

31 Temmuz 2021 16:09

2020’deki krizin ardından toparlanma sürecine geçen Renault, bu yılın başındaki planların ilk nimetlerini toplamaya başlamış görünüyor.

2021 yılının ilk günlerinde önemli bir planlama duyuran Renault Grubu, barındırdığı tüm markalarda elektrifikasyonu merkeze aldı. Model geleceğinin yanında sabit giderlerin azaltılma hedefi de grup için hayati derecede önemli. Bu kapsamda giderlerin 2 milyar avro azaltılmasına yönelik program içerisinde olan grup, bir yıl öncesinde ulaşma hedefinde: amaçlanan rakamın 1,8 milyar avroluk kısmına şimdiden ulaştığını duyurdu. Hedeflenen gider azaltma tutarın da 0,6 milyar avroluk kısmı bu yılın ilk yarısında gerçekleşti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault Grubu 2019 yılı seviyesini hala yakalayabilmiş değiş

2021’in ilk yarısında elde ettikleri sonuçları değerlendiren Renault Grubu CEO’su Luca de Meo: “Kârlılık odaklı Renaulution strateji planımızın meyveleri olan bu sonuçlar, hazırlık aşamasındaki yeni araçların gelmesiyle birlikte hızlanması beklenen geri dönüşümüzün başlangıcını oluşturuyor. Bu sonuçlara ulaşmamızı sağlayan azimli çalışmaları için tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum.” ifadelerine yer verdi.

Grubp CFO’su Clotilde Delbos ise; “Özellikle bu yarıda serbest nakit akışında başa baş noktasına yeniden yaklaşarak, ana finansal göstergelerimizi iyileştirme konusunda önemli bir adım attık. Güçlü likidite pozisyonumuz, toparlanma hedefimizi rahat bir şekilde takip etmemize olanak tanıyor.” şeklinde konuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Pandemi ve çip krizine karşın, otomotivin (AVTOVAZ dahil) faaliyet kârı, 2020’nin ilk yarısına kıyasla 1,7 milyar avrodan fazla artış gösterdiği dikkat çekiyor. Renault Grubu’nun küresel satışları 2021’in ilk yarısında 2020’nin aynı dönemine göre yüzde 18,7 oranında artmasına rağmen, 2019’un ilk yarısı ile kıyaslandığında %-24,2 oranında geriledi. Grubun cirosu %26,8 artarak 23,4 milyar avroya yükseldi. Net sonuç ise 368 milyon avro ile pozitif. Talepteki belirsizliklere, yıl boyunca yaklaşık 200 bin adetlik üretim kaybına yol açabilecek parça krizinin devam eden olumsuz etkilerine ve artan hammadde fiyatlarına rağmen, Renault Grubu ilk yarıdakine benzer bir yıllık faaliyet kârı oranı elde etmeyi amaçlıyor.
Paylaş