Çin Ticaret Bakanı, elektrikli otomobillerine yönelik ABD ve Avrupa’da istenen ekstra vergi hakkında konuştu

08 Nisan 2024 08:39

Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao, elektrikli otomobillerine yönelik ABD ve Avrupa’da istenen ekstra vergi hakkında konuştu.

Eğer kaçırdıysanız özellikle Avrupa’da son yıllarda büyük bir Çinli otomobil patlaması yaşanıyor. Bu durumdan hoşlanmayan Avrupa Komisyonu Başkanı Von der Leyen, geçtiğimiz yılın sonunda Brüksel’in Avrupa pazarını bozduğu gerekçesiyle Çin üretimi elektrikli araçlara yönelik sübvansiyon karşıtı bir soruşturma başlatacağını duyurmuştu. Von der Leyen bu konuda, “Küresel pazarlar artık daha ucuz Çin elektrikli otomobilleriyle dolup taşıyor ve bunların fiyatları büyük devlet sübvansiyonlarıyla yapay olarak düşük tutuluyor. Bu durum pazarımızı bozuyor” demişti. Bu konu geçtiğimiz hafta yine gündeme geldi çünkü yetkililer aylar süren soruşturmanın ardından, Çin’in Avrupa’ya ihraç ettiği elektrikli araçları “haksız” bir şekilde sübvanse ettiğine dair kanıtlar bulduğunu açıkladı. Aktarıldığı kadarıyla bu durum nedeniyle Çin’den getirilen elektrikli araçlara “geriye dönük” gümrük vergileri getirilebilir ve sonrası için de ekstra vergiler devreye alınabilir. Tam olarak kasım ayında bitecek süreci tüm otomobil dünyası yakından takip ediyor, Avrupalı yetkililerin bir süredir Çin’de bulunduğu ve yerinde incelemeler yaptığı biliniyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu konuda geçtiğimiz aylarda bir açıklamada bulunan Mercedes-Benz şirketinin başındaki isim Ola Källenius, artan rekabetin Avrupalı markaları daha iyi otomobiller üretmeye zorlayacağına inandığını belirtiyor, bu bağlamda Avrupa’nın Çin’den ithal edilen elektrikli araçlar üzerindeki gümrük vergilerini artırması değil aksine düşürmesi gerektiğini düşünüyor. Bu konuda birçok rakibinden çok daha farklı düşünen çünkü markası düşük fiyatlı otomobil kategorisinde rekabet etmeyen Källenius, Çinli markaların Avrupa’ya ihracat yapmasının rekabetin doğal bir sonucu olduğunu ve buna daha iyi ürün ve teknolojiler ile cevap verilmesi gerektiğini aktarıyor. Källenius bu konuda ayrıca, “Piyasa ekonomisi budur, bırakın rekabet artsın.” açıklamasını da yapıyor.

Bu konuyu bugün gündeme getiren isim Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao ise, ülkenin elektrikli araç firmalarının hızlı yükselişinin devlet sübvansiyonlarından değil, sürekli geliştirilen yeni teknolojilerden yani temel olarak inovasyondan kaynaklandığını söyledi. ABD ve Avrupa’nın firmalarına yönelik iddialarını asılsız olarak değerlendiren Wentao, Çin elektrikli araç endüstrisinin iklim değişikliğine karşı olumlu etkinin yanı sıra, yeşil ve düşük karbonlu dönüşüme de önemli bir katkı sağladığını belirtti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu konuda daha önce Renault tarafı da gündeme gelmişti. Kaçıranlar için Renault CEO’su Luca de Meo, yaptığı yeni bir açıklama kapsamında Çinli araçlara karşı birleşme çağrısı yapmıştı. Luca de Meo, Çin’den gelen çok uygun fiyatlı elektrikli araçlarla mücadele edecek ucuz araçlar üretmek için Avrupa’da Airbus tarzı bir birleşimin oluşturulması çağrısını yaptı.

Aktarıldığı kadarıyla Airbus 2000 yılında Avrupalı havacılık ve uzay şirketleri arasında bir ortak girişim halini aldı. Boeing gibi büyük Amerikan şirketlerine karşı rekabet etmesi için kurulan ve Avrupa hükümetleri tarafından desteklenen Airbus’ı otomobil pazarında örnek almaları gerektiğini belirten Renault CEO’su Luca de Meo, “Bu duruma çözüm bulmak için yaratıcı olmamız gerekiyor” cümlesini de kurdu.

Çin gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli

Paylaş