Elektrikli otomobil modellerinin pilleri şu an aşırı uzun ömürlü sayılmazlar. Ancak bu durum Tesla gibi firmalar ile geçmişte kalacak.
Elektrikli otomobil pazarının devi Tesla, 2016 yılında kurulan Tesla Advanced Battery Research birimi kapsamında önemli gelecek araştırmaları yapıyor. Birden fazla kurumdan destek gören bu departman, özellikle yeni nesil otomobil pilleri üzerine odaklanıyor. Bu taraftaki ekibin son çalışması ise yeni nesil bir nikel temelli batarya hücresi olmuş. Araştırmacılar bu temelde kurulacak bir pil / batarya sisteminin, eğer sıcaklık 25 derecede sabit tutulabilirse tam 100 yıl dayanabileceği aktarılıyor. Elektrikli otomobil pilleri kapalı yapıda olduklarından sıcaklıkları hali hazırda da sabit tutuluyor. Firmalar pillerin fazla ısınmasını ya da soğumasını istemiyor. Lityum demir fosfat temelli piller ile aynı şarj ve enerji yoğunluğuna sahip olacağı aktarılan bu nikel temelli pilin, henüz ne zaman ticari olarak hayata geçirileceği bilinmiyor.
Peki elektrikli otomobil modellerinin pilleri ne kadar dayanmalı? Geçtiğimiz aylarda bu konuda Tesla kurucu ortağı ve eski CTO JB Straubel’den gelen bir açıklama olmuştu. Firmanın kurulumunda büyük pay sahibi olan Straubel, elektrikli otomobil modellerinin pillerinin en az 15 yıl dayanması gerektiğini belirtmişti.
Mevcut piller yapıları gereği zamanla performansını kaybediyor ve uzun vadede değişim gerektiriyor. “Pil ömrünün araç ömrü ile benzer olacağını düşünüyorum” diyen Straubel, ayrıca “şahsen insanların eski bir elektrikli otomobile yeni bir pil yerleştirme olasılığının daha düşük olduğunu düşünüyorum.” diyor.
Katı hal pili gibi yeni nesil pil teknolojileri ile ömrün artması bekleniyor ve bu gelecek için büyük önem arz ediyor. JB Straubel bu konuda haklı görünüyor çünkü birçok kişi 10 yaşından büyük bir otomobile yeni bir pil yerleştirmek istemeyecektir.