TILER, elektrikli bisiklet modelleri için bir kablosuz şarj çözümü hazırladı

13 Temmuz 2025 12:41

Elektrikli bisiklet alanındaki inovasyonlar hız kesmeden devam ediyor. TILER, elektrikli modeller için kablosuz bir şarj çözümü hazırladı.

Hollanda merkezli TILER tarafından geliştirilen çözüm iki parçadan oluşuyor: Hemen her elektrikli bisiklete rahatlıkla takılabilen bir bacak ve yere konumlandırılan ince yapılı bir şarj ünitesi. Sistemin kullanım mantığı ise oldukça basit ve zahmetsiz. Şarj için, bisiklete takılan bacağı şarj ünitesinin üzerindeki özel bölüme yerleştirmek yeterli oluyor. TILER, 150 W’lık sistemin 500 Wh kapasiteli bir bisiklet bataryasını yaklaşık 3,5 saatte tamamen doldurabildiğini belirtiyor. Şirket, sisteminin Bosch, Yamaha, Bafang ve diğer büyük markalar da dâhil olmak üzere mevcut elektrikli bisiklet platformlarının yaklaşık yüzde 75’iyle tam uyumlu olduğunu ifade ediyor. Yakında 250 euro fiyatla satışa sunulacağı belirtilen sistem sadece ev kullanımı için tasarlanmamış. Suya dayanıklı bu sistem, halka açık park alanları için de ideal görünüyor. Hatta TILER, Avrupa’da 200’den fazla şarj noktası kurduğunu aktarıyor. Şirket burada öncelikle bisiklet paylaşımı yapan firmaların park alanları, bisikletli teslimat şirketleri ve otellere odaklanıyor.

Elektrikli bisiklet tarafında bundan önce iki farklı motor dikkat çekmişti. Bunlardan biri olan TQ imzalı elektrikli bisiklet motoru HPR40, orta bölüme konumlandırılanlar arasında en hafif ve en verimli seçenek olarak öne çıkarılıyor. Spesifik olarak 1,17 kg ağırlığındaki motor, 40 Nm tork ve maksimum 200W güç sunuyor. Kompakt yapısı sayesinde gövdeye görünmeyecek şekilde entegre edilebilen motor, pazarın en güçlüsü değil; ancak çok ciddi seviyede pedal desteği sağlayabiliyor. Normalde 1,46 kg ağırlığındaki 290 Wh batarya ile kombinlenen ve istenirse su matarası boyutundaki ekstra 160 Wh batarya ile desteklenebilen sistem, ilk olarak yeni Canyon Endurace:ONFly bisiklet modelinde kullanılıyor. 10 bin avro satış fiyatı açıklanan 9,9 kg ağırlığındaki yarış bisikleti, sessiz ve pürüzsüz çalıştığı belirtilen HPR40’tan aldığı güçle sürücülere 100 km’ye kadar destek sunabiliyor.

Daha önce Eurobike 2025 kapsamında tanıtılan bir motor dikkat çekmişti. Bu motorun arkasında Moving Magnet Technologies (MMT), İsviçreli mekatronik firması Sonceboz ve Fransız e-bisiklet yazılım şirketi eBikeLabs yer alıyor. Ortak çalışmalar sonucunda geliştirilen ürün, yaklaşık 2,5 kg ağırlığa sahip ve 70 Nm seviyesine kadar tork üretiyor. Rejeneratif frenleme desteğiyle gelen ve 22:1 dişli oranına sahip olduğu açıklanan motor, entegre tork sensörü sayesinde doğal bir sürüş deneyimi vadediyor. Sunduğu tork ve özelliklerine kıyasla oldukça hafif bulunan model, kâğıt üzerinde oldukça iyi görünse de hemen piyasaya sunulmayacak. Ancak 2027’nin başında pazara sunulacağı aktarılan motor, seri üretime kadar daha da geliştirilebilir.

Elektrikli bisiklet gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş