Toyota’nın 2017 yılından itibaren sunacağı yeni nesil motor ve şanzıman teknolojileri

06 Aralık 2016 21:30

Toyota, global bazda sunacağı yeni nesil motor ve şanzıman varyasyonlarının tanıtımını gerçekleştirdi.

Toyota’nın global mimari platformunda (TNGA) sunacağı yeni nesil motor teknolojilerinin detayları belli oldu. Japon devinin önümüzdeki dönemde kullanıcılara sunacağı modellerde yer alacak olan motorlara baktığımızda sunulacak olan 9 motorun 17 farklı versiyonunun bulunduğunu görüyoruz. Toyota yeni nesil motor varyasyonlarıyla birlikte, yine global bazda sunacağı çift kavrama ve sürekli değişken yapıda olan CVT ile birlikte 4 şanzımanın toplamda 10 farklı versiyonunu sunacak. Toyota, önümüzdeki 5 yıl içerisinde içten yanmalı motorların yanı sıra toplamda 6 adet olan hibrit sistemlerin 10 farklı versiyonunu da pazara sunmayı planlıyor.


Toyota’nın yeni nesil TNGA platformunda kullanılacak olan motorların araç dinamiklerinde ve sürüş karakterinde gözle görülür değişimi sunması bekleniyor. Aracın total ağırlığıyla birlikte yeni nesil motorlar, çok daha tutumlu yapıda olacak. Yeni motorların genel yapısına baktığımızda değişken kontrol sistemlerinin ve yüksek hızda yanma olayının aktif olarak kullanıldığını görüyoruz. Yeni motorlarda yanma sırasında ortaya çıkan gücü tutma ve enerji kayıplarını elektronik ve mekanik sistemlerle maksimize şekilde kontrol altına alınılması amaçlanıyor. Toyota yeni nesil motorların bu teknolojilerle birlikte yüzde 10 daha güçlü, yüzde 20 daha tutumlu olduğunun da bilgisini veriyor. Toyota, 2.5 litrelik direkt enjeksiyon dört silindirli motorunda elde ettiği yüzde 40‘lık termal verimlilik değeriyle dünyanın en iyi termal verimlilik değerine sahip motorlarından biri olmayı amaçlıyor.


Toyota, verimlilik konusunda motorlarıyla birlikte şanzımanları üzerinde de geliştirmelerle ve iki yeni otomatik vites kutusuyla karşımıza çıkıyor. 8 ve 10 ileri olmak üzere değişkenlik gösteren “Direct shift” otomatik şanzımanlarda yeni geliştirilmiş ve kompakt yapıda tork konvertörü bulunuyor. Genişletilmiş yapıda olan bu şanzımanda kavrama aralığı daha uzun tutuluyor. Geleneksel altı ileri şanzımana göre enerji kaybını azaltmak ve verimliliği artırmak amacıyla viteslerin dişli yüzeyinde kullanılan yeni teknikle geçişler sırasında ortaya çıkan sürtünme katsayısının azaltıldığını görüyoruz. Toyota, yeni nesil şanzımanın geleneksele göre yüzde 50‘ye oranla güç kaybının azaltıldığının altını çiziyor.

Tüm bu sistemlere ek olarak Toyota, hibrit teknolojisine ve arka tekerlekten itiş altyapısına sahip modelleri için Multistage THS II sisteminin de gün yüzüne çıkardı. Eski nesil modellerde jeneratörle sağlanan sistem artık elektrikli motorla sağlanarak, elektrikli modda kat edilen maksimum menzile 60 km‘lik değer katarken sürüşte de ciddi iyileştirmeleri beraberinde getiriyor. Toyota 2017 yılından itibaren vermeye başlayacağı bu teknolojilerin özellikle elektrik kısmını önümüzdeki 5 yıl içerisinde yüzde 30 oranında artırmayı planlıyor.

Paylaş