Çip üretimi denildiği zaman akla gelen ilk firmalardan biri olmayan IBM, bugün yarı iletken pazarında yeni bir dönüm noktası olarak görülen dünyanın ilk 1 nanometre altı çip teknolojisini duyurdu. Yeni teknoloji, 0.7 nm ya da 7 angstromlık bir altyapıya dayanıyor ve yapılan açıklamaya göre “nanostack” adı verilen özel bir transistör mimarisini temel alıyor. Bu yeni tasarım, transistörleri dikey olarak üst üste yığıp basamaklandırarak birim alana daha fazla bileşenin/transistörün sığdırılmasına imkan tanıyor ve bu sayede performans ile güç verimliliği hatırı sayılır oranda artırılabiliyor. Bu sistemle tırnak büyüklüğündeki bir çipe yaklaşık 100 milyar transistör sığdırabileceklerini belirten şirket, yeni altyapıyı önümüzdeki beş yıl içerisinde seri üretim seviyesine getirmeyi hedefliyor. Çip üretiminin iki ana şirketi olan TSMC ve Samsung Foundry, şu anda “2 nm” seviyesi işlemci üretimine odaklanıyor.









