reklamı kapat

POPÜLER

Dragon Age 2 incelemesi

Bioware’i nasıl bilirsiniz? Biz çok iyi bilir ve takdir ederiz. Bu adamlar bize oyun tarihi boyunca en sıkı RP oyunlarını sunmuşlardır hep. Baldur’s Gate’den başlayarak, günümüzde Mass Effect serisine kadar uzanan yolda, türlü engebeden geçmişler ancak yaptıkları işi tutkuyla yapmayı asla bırakmamışlar. Dragon Age: Origins de böyle bir tutkunun ürünüydü işte. Bir yandan eskinin baba RP oyunlarına selam çakıyor, bir yandan karakterleri klişelerden kurtararak ezber bozuyordu. Hiçbir kahraman aslında tam olarak kahraman değildi. İyi ile kötü arasındaki çizgi biraz silikleşmişti. Ve hikaye bu sayede kestirilemez noktalara sahipti. Bunun yanında detaylı karakter gelişim ekranı ve hata kaldırmaz yapısıyla da günümüzün o “hoşgörülü” oyunlarıyla da hafiften dalgasını geçmeyi ihmal etmiyordu. Fakat ilk oyun her şekilde bir PC oyunuydu ve konsollardaki sürümleri pek beğenilmemişti. Dragon Age: Origins ve bir dizi indirilebilir içerikten sonra şimdi sıra yepyeni bir kahramanla tanışmaya geldi.

SOKAKLARDA YALNIZ
Hatırlayacak olursanız ilk oyunda birkaç farklı ırktan karakteri seçebiliyor ve köklerini oynayabiliyorduk (Origins kısmı). Bu sayede karakterin yapısı ve arka plan öyküsü şekillenmiş oluyordu. Bu kez tek bir karakterimiz var: Hawke! Bu durumu beğenmiyor olabilirsiniz ama karar vermek için acele etmeyin. Hawke ilk oyundaki korkunç olaylar sırasında Ferelden’den kaçıp komşu topraklar olan Kirkwall’a gelmiş kaybedecek hiçbir şeyi olmayan biri. Biz de Hawke’un kontrolünü ele alarak son derece ilginç olaylar silsilesini dahil oluyoruz. İlk oyundan kalan bir kayıt dosyanız varsa, ikinci oyuna aktarabiliyorsunuz. Böylece ilk oyunda almış olduğunuz kararlar ikinci oyuna da etki ediyor. Bioware, Mass Effect’de uyguladığı taktiği uygulamış ve tek bir oynanabilir karakter dahil etmiş oyuna. Böylece oynadığınız karakter ilk oyundaki sessizliğini bir kenara bırakmış. Hikaye, tamamen çizgisel olmayan bir yöntemle anlatılıyor. Bu ikinci oyunun hikaye anlatımını ilkine göre çok daha fazla sevdik zira hem geri plandaki anlatıcı, hem de doğru kurgulanmış flashbackler ile anlatım oldukça zenginleştirilmiş. Basit bir mültecinin, güce yükselmesini ancak bu kadar varyasyonla izleyebilirdik. Oyunda verdiğiniz kararlara göre gidişat bütünüyle değişiyor. Karakterinizi bu yaratırken, Hawke’un sınıfını seçebiliyorsunuz. Savaşçı, büyücü ya da Rogue gibi sınıflar arasında yaptığınız seçim, oyunun öykü akışına direkt olarak etki ediyor. Bu noktadan sonra da yaptığınız her seçimde kırılmalar yaratarak ilerliyorsunuz. Böylece oyunun tekrar oynanabilirliği de artmış. Fakat oyunun çizgiselliği tamamen kırma çabası zaman zaman odak noktasının kaybolmasına neden olmuş, bunu da bir kenara not düşelim. Hikayenin bu kadar ön planda olmasının bir diğer nedeni, seslendirmenin inanılmaz başarılı olması. Her bir karakter (NPCler de dahil olmak üzere) itinayla seslendirilmiş. Ayrıca diyalog sistemi de elden geçirilmiş ve Mass Effect tarzına bürünmüş. Artık diyalog seçeneklerini çemberin içinden seçebiliyoruz. Oyunun büyük kısmını da bu diyalog seçimleri ve bunların yarattığı gidişat oluşturuyor. İkinci oyunda da ahlaki değerlerin uygulanması o kadar kolay değil ve iyi/kötü arasındaki çizgi son derece belirsiz. Bu nedenle sürekli tetiktesiniz ve verdiğiniz her bir kararı sorgulayarak ilerliyorsunuz. Fakat ne yaparsanız yapın iyi yazılmış diyaloglar sayesinde oyun inandırıcılığını kaybetmiyor.

KADERİ KONTROL EDİN
Dragon Age 2’nin en fazla geliştirilen yanı, ilk oyuna göre son derece “sadeleşmiş” bir oyun olması. Yine karakter gelişim ağaçları son derece derin ve esnek ancak özellikle oyunun aksiyona kaymış olması, taktiksel esnekliği azaltmış. Örneğin, oyunun PC sürümünde artık taktik kamera yok. Oyunun bu seçimi kesinlikle konsollarda işe yaramış ancak PC oyuncuları için oyun fazlasıyla kolay bir hale gelmiş. Hatta ilk oyunu PC’de oynamış ve ikinci oyunu da yine aynı platformda oynayacak olanlar direkt bir üst zorluk seviyesinden başlayabilirler. Yine de bu bir aksiyon oyunu değil. Yani, tuşa bastığınız anda karakteriniz tepki vermiyor. Fakat cooldown sürelerinin kısaltılmış olması ve animasyonların daha renkli bir hale getirilmesi oyunu daha cicili biçili bir şekle sokmuş.

TEKNİK AKSAKLIKLAR
Oyunu PlayStation 3 sürümünden inceledik. İlk oyunun PS3 versiyonunda birtakım teknik aksaklıklar bulunuyordu. Oyunun sadeleşmesiyle birlikte bu teknik sorunlarda biraz azalma olmuş ancak takılmalar ve donmalar halen devam ediyor. Her ne kadar oyunu konsolunuza kuruyor olsanız bile bu takılmalar, oyunun yeterince optimize edilemediğini gösteriyor bize. Benzer sorunlar Mass Effect 2’nin PS3 sürümünde de bulunuyordu. Bir de oyunun yükleme süreleri çok uzun. Ama öyle böyle değil. Bir harita değiştirdiğiniz anda gidip ihtiyaçlarınızı görüp gelebilirsiniz. O derece. Keşke bu sorunlar giderilebilseydi. Belki bir sonraki güncellemede…

HER ZAMAN BIOWARE
Teknik aksaklıklarına ve genç nesil oyunculara şirin görünmek adına sadeleştirdiği özelliklerine rağmen bu hala bir Bioware oyunu. Ne yaparsa yapsın derin bir karakter gelişimine ve sıkı bir öykü akışına sahip. Oyunun savaşlardan daha fazla ön plana çıkması gereken özelliği, yaptığınız seçimler doğrultusunda gidişatın bütünüyle değişiyor olması. Epik kahramanlık hikayelerinden hoşlanıyorsanız, Dragon Age 2’yi mutlaka denemeniz gerekiyor. Eğer daha önce benzer bir oyun oynamadıysanız, bu iyi bir başlangıç olacaktır.

► Detaylar ve puan tablosu sayfa 2‘de