Her yıl Interbrand tarafından yayınlanan “En iyi küresel markalar” raporunda bu yıl önemli bir yer değişikliği oldu. Tam 13 yıldır zirvedeki yerini korumayı başaran Coca-Cola bu yıl iki basamak geriledi ve marka değerlerini baz alan listenin üçüncü sırasına yerleşti. Liderlik tahtının yeni sahibi ise Apple oldu. Apple’ı da Google takip etti. Apple, geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 28’lik bir artış kaydetti ve yaklaşık 98,3 milyar dolarlık marka değeriyle birinci sıraya oturdu. Google’ın marka değeri de 2012’ye göre yüzde 34 artarak 93,3 milyar dolara ulaştı. Listenin ilk on markasından beşinin (Apple, Google, Microsoft, Samsung and Intel) teknoloji firması olması (IBM iş odaklı sayıldığı için teknoloji firması olarak değerlendirilmiyor) ise dikkat çekti. Listenin tam haline buradan ulaşabilirsiniz.

“En değerli marka” unvanı el değiştirdi
İLGİLİ HABERLER

Apple 153 milyar dolarlık marka değeriyle Google’ı geride bırakarak listenin ilk sırasına oturdu

Liderin değişmediği dünyanın en değerli markaları 2019 listesi çıktı

Dünyanın en iyi 100 markası açıklandı [2022]

Dünyanın en değerli markaları belli oldu

Dünyanın en değerli markaları açıklandı
