reklamı kapat

POPÜLER

Google

Google, kaliteyi artırmak adına arama algoritmasını güncelliyor

İnternet devi Google, kaliteyi artırmak adına arama algoritmasını güncelliyor. Arama tarafında spam ve düşük kaliteli içerikle mücadele güçleniyor.

Google, arama sonuçlarında çıkan içeriklerin kalitesini artırmak adına sürekli olarak güncelleme yapıyor, bu bağlamda mayıs ayında yeni bir algoritma devreye alınıyor. “Bugün, Arama’nın kalitesini artırmak ve sonuçları daha yararlı hale getirmek adına yaptığımız önemli değişiklikleri duyuruyoruz” diyen Google, bu konuda şunları aktardı: Geliştirilmiş kalite sıralaması: İnternetteki en faydalı bilgileri ortaya çıkarmak ve arama sonuçlarındaki orijinal olmayan içerikleri azaltmak için temel sıralama sistemlerimizde algoritmik geliştirmeler yapıyoruz. Yeni ve geliştirilmiş spam politikaları: Yeni sahipleri tarafından bir spam merkezi olarak kullanılan eski web sitelerinden gelen düşük kaliteli içerikleri Arama’dan uzak tutmak için spam politikalarımızı güncelliyoruz.” Yeni dönemde yapay zeka tarafından üretilen ve direkt olarak “SEO” spam’ı oluşturan içerikleri ciddi düzeyde geri plana alacağı düşünülen Google, bazı güçlü itibara sahip sitelerin üçüncü taraflarca sağlanan düşük kaliteli içerikleri barındırabildiğini belirtiyor ve yeni algoritmada bunları da geri plana iteceklerini aktarıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Google, geçtiğimiz haftalarda gündeme geldiği üzere bazı yayıncılara yapay zeka üretimi makaleler için ödeme yapıyormuş. AdWeek’in haberine göre Google bazı bağımsız yayıncılara, web sitelerinde henüz yayınlanmamış bir yapay zeka modeli tarafından üretilen makaleler paylaşmaları için oldukça yüksek miktarlarda para ödüyormuş. Aktarıldığı kadarıyla beş rakamlı bir para karşılığında yayıncılardan günde en az üç farklı “YZ” haber içeriği yayınlaması istenmiş (Bu içeriklerin YZ üretimi olduğunun belirtilmesi zorunlu değilmiş). Anlaşmaya imza atan yayıncıların yapay zekayı kullanarak haftada bir bülten içeriği ve ayda bir pazarlama kampanyası üretmesi de zorunlu tutulmuş.

Bunun arkasında henüz çıkmayan yapay zeka modelinin testi ve YZ üretimi içeriklerin arama sonuçlarındaki durumunu test etme amacı bulunuyormuş. Bu şimdiye kadar gizli anlaşmayı kabul eden, “Haber yayıncılarıyla, özellikle de küçük yayıncılarla ortaklaşa çalışarak, gazetecilere yardımcı olacak yapay zeka araçları sağlama potansiyeline sahip fikirleri araştırmanın ilk aşamalarındayız.” diyen Google, biliyorsunuz bu aralar yapay zeka tarafına özellikle Gemini üzerinden büyük yatırımlar yapıyor.

Google gelişmeleri bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli