reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5

Hyundai gelecek planları; benzinli ve dizel motora ilk somut veda yapıldı

 - Güncelleme: 02 Ocak 2023 17:09

Bölgesel olarak benzinli ve dizel motora ilk vedasını gerçekleştiren Hyundai, hızlı bir dönüşüm yaşayacak.

Otomotiv dünyasını bir süredir etkisi altına alan elektrifikasyon sürecinde, üreticilerin kapsamlı dönüşüm adımlarıyla karşı karşıyayız. Ürün gamının yanında doğrudan fabrikaların üretim bantlarını da başlı başına etkileyen bu dönüşüm, aslında kendi ekosistemini de beraberinde getiriyor. Bu paralelde dünya devi markaların sadece elektrikli araçlar satmaya hazırlandığı tarihler de artık masada. 2035 itibarıyla Avrupa Birliği ülkelerinde yasaklanacak olan dizel ve benzinli araç satışına paralel olarak pek çok isimde 2030’a kadar bu alanda radikal adımlar göreceğiz. Ioniq ürün gamıyla elektrik rekabetinde dikkat çekmeyi başaran Hyundai de, dizel ve benzinli motorlu araçlara ilk vedasını bölgesel olarak başlattı. Güney Koreli üretici, 1 Ocak 2023 itibarıyla Norveç’te sadece elektrikli modellerini satmaya başladı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai için hayati tarih “2035”

Güney Koreli üretici için geleneksel tipteki motora veda adımını attığı ilk pazar olarak kayıtlara geçen Norveç, elektrikli araç satışında önde gelen ülkeler arasında. Hyundai’nin de son yıllarda yüzde 90’lık satışını elektriklilerden yaptığı pazarda, bir süredir şarj edilebilir hibrit modeller de ürün gamındaydı. 2023 ile birlikte hibrit ünitelere de veda edildiği bir senaryo karşımızda duruyor. Bu yıldan itibaren markanın Norveç’te sadece Ioniq 5 ve 6’nın dışında Kona Electric modelleri kullanıcılara sunulacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ioniq 5 ile elektrikli otomobil segmentinde adeta fırtına gibi bir adım atan Hyundai, oluşturduğu bu alt markayı kısa vadede zenginleştirmeye hazırlanıyor. Kia ve Genesis gibi grubun diğer üyeleri için de paralel şekilde devam eden dönüşüm sürecinin nihai planı da 2021 içerisinde duyurulmuştu. Hyundai bu kapsamda Avrupa merkezli olarak 2035 yılından itibaren kendi takvimini oluşturmuş durumda. 2035 ile birlikte Avrupa pazarında benzinli veya dizel araç satmayacak olan Güney Koreli üretici Avrupa sonrası diğer pazarlarda da bu politikasını uygulacak. Hyundai’nin karbon-nötr hedefiyse 2045 olarak duyuruldu.

Hyundai Ioniq 6

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2030 yılında küresel satışlarının yüzde 30’nun elektrikli modellerinden gelmesini bekleyen Hyundai, 2040 yılına gelindiğinde ise hidrojen yakıtlı modellerin de daha fazla pay sahibi olmasıyla birlikte bu hedef karma olarak yüzde 80’e sabitlenmiş durumda. 2035’ten itibaren Avrupa odağında benzinli ve dizel motorlu araçlara vedayı içerecek adım 2040 yılında küresel çapta atılacak. 2025 ile birlikte de hidrojen yakıt hücresi üzerine geliştirilen iddialı modeller bizi bekliyor.

Video