Instagram beğenilerinin gizlenmesi diğer platformlara sıçrıyor

03 Eylül 2019 10:00

Instagram ile başlayan beğeni gizleme furyası giderek yayılacak gibi görünüyor. Sırada Instagram’ın sahibi Facebook var; peki ya sonrası?

7 farklı ülkede Instagram üzerinde test edilen “beğeni sayısı gizli” arayüz tasarımında Facebook ile ikinci perdeyi açıyoruz. Başta Instagram’ın olmak üzere pek çok uygulama ve servisin gelecek özelliklerini ters mühendislikle ortaya çıkaran Jane Manchun Wong’un müjdelediği bu haber ile beraber Facebook’un Android uygulamasında beğeni sayısını gizlemeye başlayacağı ortaya çıktı. Şirketin de TechCrunch‘a doğruladığı bu özellik henüz kullanıcılarla buluşmuş değil. Firma Instagram’ın test sürecinin nasıl gittiğiyle ilgili yorum da yapmıyor. Ancak bu “beğeni sayısı gizleme” tasarımının platformlar arası kabul görmesi sonucu sosyal medyada yeni bir noktaya doğru ilerleyebiliriz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Instagram, Facebook ve Twitter gibi platformlarda “beğeni” peşinde koşma

Facebook geçmişte Instagram ile neden böyle bir tasarıma gittiğini açıklamıştı aslında. Platformların kullanıcılarda sayılarla bir baskı oluşturmaması için yeni düzene geçiliyor. Böylece kullanıcılar sayılardan ziyade gönderilere odaklanabiliyor.

Sosyal medyanın dağılımı ve “fenomen” kavramı ile beraber hayatımızda pek çok şey ciddi değişime uğradı. İnternet üzerindeki anonimlik, kişilerin kendini markaya dönüştürmesine doğru evrilirken paylaşılan her bir gönderi de matematiksel hesaplamalarda boğuluyor. Bu da kullanıcıların etkileşim için hesaplı gönderiler atmasına sebep oluyor. Instagram’daki özenle çekilmiş ve düzenlenmiş profesyonel fotoğraflardan Twitter’da tartışma çıkararak yayılıp etkileşim almaya yarayacak gönderilere kadar algoritmaların içinde boğulmuş durumdayız. Yeni sistem de tam olarak bunu önlemeye çalışıyor aslında. Etkileşimin değersizleştirildiği sistemde kullanıcılar yine beğenileri görebiliyor. Ancak bu takipçilere “ilan” edilmiyor. Bunun uzun vadede etkileşimi düşürüp düşürmeyeceği ise merak konusu. Bir de tabii ki “az beğeni aldı” kaygısı olmadan paylaşılacak gönderilerin neler olacağı da merak ediliyor. Ancak sistem yazının başında da belirttiğimiz gibi test aşamasında. Başarılı olup olmayacağını zaman gösterecek.

İlginizi çekebilir

Apple’ın AirPods’lar için yayınladığı kılıf tanıtımı

Paylaş