Lada Niva, Renault platformuyla yenileniyor; işte bizi bekleyen ihtimaller

15 Ocak 2021 16:30

2024 yılında yepyeni bir jenerasyona kavuşacak olan Lada Niva, üzerine geliştirileceği altyapı üzerinden bize mesajlar veriyor.

Renault Grubu’nun geride bıraktığımız gün gerçekleştirdiği kısa vadeli planlama duyurusu odaklı etkinlik pek çok sürprizi de beraberinde getirdi. Marka tarihinde önemli bir yeri olan R5’in elektrikli olarak geri dönmesiyle başlayan hararetli duyurular arasında en büyük ilgiyi toplayanların başında Lada Niva vardı. Grubun Rusya ayağının parçası olan AVTOVAZ’ın içerisinde yer aldığı duyuruyla birlikte Niva için 44 yıl sonra yeni neslin geleceğini öğrendik. Eğer her şey planladığı gibi giderse bu aracı 2204 yılında asfaltta göreceğiz ki bu da aracın 47 yıl sonra yeni nesline kavuşması demek. Peki yeni nesil Niva ile birlikte bizleri nasıl bir teknik nitelik reçetesi bekliyor?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Lada Niva, Renault grubunun hayati platformu olan CMF-B üzerine geliştirilecek

Niva’nın yeni nesliyle ilgili resmi duyuru ile birlikte bilinen en nitelikli parça, Renault dışında Dacia, Mitsubishi ve Nissan’ın da kullandığı CMF-B platformunun üzerine geliştirileceği oldu. Bu ipucu da her ne kadar marka bir şey açıklamasa da, teknik bazda bazı çerçeveleri çizmemize olanak tanıyor. CMF-B platformuyla ilk tanışma tarihimiz bizi 2019’da götürüyor. Halihazırda satışta olan beşinci nesil Clio, bu altyapının kullanıldığı ilk model olarak karşımıza çıktı. Clio dışında yeni Captur, Arkana ve Nissan Juke gibi modellerin de bu platform üzerine geliştirildiğini biliyoruz. CMF-B, Renault grubu için satış adedi en yüksek modellerin merkezini oluşturmasından ötürü hayati önem arz ediyor. Nitekim marka planlamasına baktığımızda, 2022 yılına gelindiğinde Clio’nun da içerisinde bulunduğu 4,6 milyon aracın bu platform üzerine geliştirileceğini görüyoruz. Yine 2022’de tüm grubun yüzde 70, Renault’nun ise yüzde 80 oranındaki aracı CMF platformu üzerine geliştirilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni platformla Lada Niva verimsiz motora da veda ediyor

Niva için bu zamana kadar yapılan en büyük eleştirinin merkezinde motor bölümü var. Bir anlamda dış ve iç tasarımın yenilenmemesini kabul eden kullanıcılar, günümüz standartlarından çok uzak 83 beygir güç üreten 1,7 litrelik motordan kelimenin tam anlamıyla bıkmış durumda. Neyse ki yeni nesille birlikte bu motora da artık veda ediyoruz. CMF-B platformu, hibrit entegrasyonuna izin veren modern yapısıyla Niva’ya modern bir deneyim kazandıracak.

CMF-B platformunu kullanan yeni Renault Clio’ya baktığımızda kaputunun altında 0,9 ve 1,3 litrelik benzinli ile 1.5 litre dizel motor seçeneklerinin sunulduğunu görüyoruz. Atmosferik versiyonun 72 beygirlik değerinden başlayıp, 1,3 litre benzinlinin turbo desteğiyle 130 beygire kadar uzandığı geniş bir güç yelpazesi bu noktada karşımıza çıkıyor. Clio’nun hibrit versiyonunda ise 140 beygirlik kombinasyonla gelen 1,6 litre motorlu mild-hybrid sistem mevcut.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Sınıfının ilk şarj edilebilir hibrit modeli olan Captur’da ise maksimum gücün 155 beygire kadar çıkartıldığı bir şema karşımıza çıkıyor. Captur’un hibrit sistemiyle birlikte ise tam anlamıyla elektrik deneyiminden bahsetmek mümkün olacak. 1,6 litrelik benzinli motor ve iki elektrik motorunun kombinasyonuyla oluşturulan versiyon saf elektrik modunda 45 kilometre menzil kat edebilirken maksimumda 135 km/s‘e erişebilecek. Daha iktisadi bir kullanımla menzili 65 kilometreye kadar artırmak da mümkün durumda. 7 ileri EDC ile kombin edilen en güçlü benzinli rakamları ise 155 PS güç ve 270 Nm tork seviyesinde. CMF-B modüler platformu üzerine geliştirilen Arkana da, Avrupa pazarında doğrudan hibrit desteğini de beraberinde getiriyor. Marka içerisinde E-Tech Hybrid olarak bildiğimiz versiyonlar Coupe SUV modeli için 140 ve 160 beygirlik versiyonlara yansıtılacak. Tork kısmında ise 260 Nm’lik değer sabit kalacak. Burada motor olarak 1,3 litrelik dört silindirli ünitenin kullanılacağını biliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tüm bu parçalara baktığımızda Niva’nın ikinci neslinde sahip olacağı motorlar ve teknik veriler dolaylı yoldan değerlendirilebilir. Rusya pazarında, Clio’da gördüğümüz 70 beygirlik atmosferik seçenek daha ekonomik olması adına kullanılabilir. Hibrit seçenek için de Captur ve Arkana’da gördüğümüz 1,6 litrelik motoru listelerde görebiliriz. Yine pazarlara göre değişmekle birlikte 1,5 litrelik dizel motor da, yeni Niva’nın satış rakamlarını bambaşka bir noktaya taşımasına yardımcı olabilir. Türkiye’de de hatırı sayılır oranda bir kitlesi bulunan Niva’nın, fiyat/performans kriterini koruması da şüphesiz kullanıcı tarafındaki ilginin belirleyici etmenleri arasında yer alacak.

İlginizi çekebilir

Nissan Altima kar canavarına dönüştü!

Paylaş