Mercedes’den kompakt sınıfta yeni dizel hamlesi; Renault ortaklığı sona mı eriyor?

16 Ekim 2020 19:00

Kompakt modellerinde Renault ortaklığının dizel motorlarını kullanan Mercedes, seçeneklerden birisinin yerini kendi ünitesiyle değiştiriyor.

Mercedes’in Renault ortaklığıyla geliştirdiği dizel motor seçeneklerini kompakt sınıfta seyreden modellerinde bir süredir görüyoruz. Gelişmelerin kendisini göstermeye başladığı ilk günlerde, markanın meraklıları tarafından yer yer eleştirilerin de merkezinde olan bu motorlar, A ve B-Serisi gibi modellerin nispeten daha ulaşılabilir olmasına yardımcı oluyor. Sonrasında yapılan detaylı analizlerde motorun doğrudan Renault’dan alındığı gibi kullanılmadığı, Mercedes mühendislerinin bazı parçalara dokunuşlar yaparak araçlara entegre ettiğinin netleşmesiyle soru işaretleri de ortadan kaldırılmış oldu. 1,3 ve 1,5 litrelik üniteleri içerisine alan bu seçimin önümüzdeki günlerde bir ayağında eksilme yaşanacak gibi görünüyor. Dış basında da yankı bulan gelişmelerde, Mercedes’in 1,5 litrelik motoru yeni modellerde kullanmayacağına değinildi. Bu ünitenin yerini Merceds tarafından geliştirilen 2.0 litrelik ünite alacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes, motorla birlikte şanzımanda da değişime gidiyor

Önümüzdeki aydan itibaren Avrupa merkezli olarak başlayacak olan bu dönüşümle birlikte artık A-Serisi ve B-Serisi’nde bu seçenekler olmayacak. CLA’da ise daha uzun vadede bu motora veda edileceğini görüyoruz. Bununla birlikte yeni Citan ve T-Class modellerindeki dizel motor hamlelerinin de paralel eğride seyredeceğini söylemek mümkün. OM654q koduyla ürün gamında yerini alacak olan 2.0 litrelik motorun 116 PS güç ve 280 Nm tork değerleriyle son kullanıcılara sunulması bekleniyor. 1,5 litrelik üniteye göre güç bazında kayda değer bir güç farkı barındırmayan bu değişim tork bazında ise 20 Nm’lik bir avantaj sağlıyor. Bu motorla birlikte modellere 8 kademeli yeni otomatik şanzıman da entegre edilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlginizi çekebilir

Yeni dönemin ilk elektriklisi Mercedes EQC

Paylaş