reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes EQC

Mercedes EQC’yi arazi canavarına dönüştüren proje

Elektrik dönüşümünün ilk üyesi olarak uzun süredir pazardaki varlığını sürdüren Mercedes EQC, meraklılarını heyecanlandıran dönüşümün merkezinde.

Mercedes’in pazarın içerisinde var olduğu elektrik dönüşüm talebine verdiği cevap olan EQ markasının ilk temsilcisi olan EQC iddialı bir dönülümle karşımızda. EQC 4×4² adıyla markanın resmi kaynakları tarafından paylaşılan ve sadece bir adet üretilen proje, önümüzdeki yıllarda gerçeğe dönüşebilecek dinamiklerin habercisi de olabilir. G-Class’dan bildiğimiz 4×4² rozetinin etkisiyle fabrikasyon dinamikleri bambaşka bir noktaya taşınan Mercedes EQC, standart versiyondan 20 santimetrelik yükseklik artışıyla yeni bir seviyeyi temsil ediyor. 285/50 R 20 arazi lastikleri ve özel süspansiyonların da devreye girmesiyle bu değerler sürüşte anlam kazanan birer elemana dönüyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Mercedes EQC 4×4² projesinden satır başları

EQC 4×4² projesi sadece genel yükseklikte değil arazi sürüşünü doğrudan etkileyen yerden yükseklik değeriyle de yeni bir standardı temsil ediyor. 293 milimetrelik yerden yükseklik değerine sahip olan konsept, bu oranıyla standart versiyonu neredeyse ikiye katlıyor. Aracın G-Class’dan da uzun olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Mercedes mühendislerinin yaptığı değişimlerle birlikte aracın 31,8 derecelik yaklaşma ve 33 derecelik uzaklaşma açılarının olması da, arazi limitleri konusunda meraklılarına detaylı bir bilgi veriyor. EQC 400 üzerine geliştirilen projenin teknik değerlerinde ise herhangi bir değişime gidilmediğini görüyoruz. Bu da çift elektrik motorlu kombinasyonun yaklaşık 410 beygir güç ve 760 Nm tork ürettiği anlamına geliyor. Aracın menzil değeri açıklanmazken, yapılan değişimlerle birlikte burada hissedilir bir düşüşün olacağı da aşikar.

İlginizi çekebilir

Yeni dönemin ilk elektriklisi Mercedes EQC