reklamı kapat

POPÜLER

Mortal Kombat incelemesi

Oyun tarihinin en kanlı oyunu, daha da kanlı bir şekilde tekrar karşımızda. Street Fighter’dan sonra bu toprakların en popüler oyunlarından biri olan Mortal Kombat, geri döndü. Hatırlayacak olursanız, seri içinde sayısız oyun çıkmış fakat bir türlü beklenen kalitede bir yapım gelmemişti. Bu kez durum oldukça farklı. Warner Bros’a geçen ve adını NetherRealm Studios olarak değiştiren eski Midway ekibi, yıllardır yaptıkları hatalardan oldukça sağlam dersler çıkarmışa benziyor. Oyunu sağlam yapan ve serinin bu denli popüler olmasını sağlayan ne kadar öğe varsa teknik olarak çok daha geliştirilmiş bir şekilde karşımızda. Oldukça kanlı Fatality’ler, X-Ray ve Rage modu gibi yeni yorumlar ve sevdiğimiz karakterlerle Mortal Kombat, bu kez tam da o beklediğimiz oyun olabilmeyi başarmış.

KÖKLERE DÖNÜŞ
Oyunun aşağı yukarı sekiz saat süren bir senaryo modu bulunuyor. Klasik modlara geçmeden önce bu seçenekten biraz bahsetmek isteriz. Hikaye modu, Mortal Kombat Armageddon’un sonunda başlıyor. İki tarafın dövüşçüleri de ölmüş durumda. Geriye sadece Raiden ve Shao Kahn kalmış. Kahn tam Raiden’ı öldürmek üzereyken Raiden, geçmişteki haline bir mesaj yolluyor ve savaşı nasıl kaybettiklerine dair bilgiler veriyor. Ve oyun tam da ilk Mortal Kombat’ın başladığı zamana dönüyor. Bir seriyi yeniden başlatmak için bundan iyi neden olamaz. Shang Tsung’ın başlattığı ilk Mortal Kombat zamanlarına geri dönüyoruz. Fakat bu kez aydınlanmış Raiden, gidişatı daha farklı bir şekilde takip etmeye başlıyor. Senaryo modu ilk üç oyunun tüm hikayesini kapsayacak şekilde kurgulanmış ve harika olmuş. Karakterlerin birbirleriyle tanıştıkları zamanları görmek gerçekten etkileyici bir deneyim. Hatta ilk Mortal Kombat’ın tüm mekanlarını yeni teknolojiyle görmek cidden harika. Serinin hayranları buna hayran kalacak. Bu sayede karakterlerin geçmişlerine de daha derin bir bakış atabiliyoruz. Cyrax ve Sektor’ün daha cyborg olmadan önceki halleri, Jax’in sağlam kolları ve Johnny Cage’in ukala tavırları son derece iyi işlenmiş. Senaryo modunun sonunda Shao Kahn’la karşılaşana kadar yaklaşık sekiz saatlik soluk soluğa bir macera yaşıyorsunuz. Alışık olduğumuz Arcade modu yerli yerinde duruyor. Bu seçenekte alıştığınız gibi sıradan karşınıza çıkan rakipleri devirmeye çalışıyorsunuz. Bu noktada değinmek istediğimiz konu dövüş dinamikleri. Klasik iki boyutlu dövüş sistemine geri dönülmüş. (Grafikler elbette üç boyutlu; bir karışıklık olmasın.) Serinin önceki oyunlarının aksine komboları birleştirmek daha serbest. Vuruş tokluğuysa muazzam. Attığınızı, yediğinizi direkt hissediyorsunuz. Komboları yapmaksa gerçekten alışkanlık gerektiriyor ancak birkaç oyun sonra son derece rahat bir şekilde en zor komboları bile çıkarmaya başlıyorsunuz. Oyunun karakter yelpazesi son derece geniş. Toplamda 30 karakter bulunuyor ve bunlardan 27 tanesi oynanabilir durumda. Sevdiğimiz tüm karakterler geri dönüyor. Şanslı PS3 sahipleri de Kratos ile oynama şerefine nail oluyor. Kratos, Mortal Kombat evrenine cuk oturmuş bir karakter. God of War serisinden tanıdığımız tüm hareketleri yapabiliyorsunuz. Hatta doğru zamanda, doğru tuşlara basmanızı gerektiren quick-time eventleri koymayı bile ihmal etmemişler. Her bir karakterin hareketleri, komboları ve özellikleri son derece detaylı bir şekilde çalışılmış.

AMELİYAT ZAMANI
Seri için bir ilk olan X-Ray olayını anlatmadan geçmemek lazım. Diyelim ki bir maç sırasında yeniliyorsunuz. Fena halde dayak yediniz. Ekranın altındaki bar, siz dayak yedikçe dolmaya başlıyor. Bir süre sonra karakterinizin özel X-Ray hareketini yapabilir hale geliyorsunuz. Oyun burada yenilen karaktere müthiş bir avantaj sağlamış oluyor. Bir anda rakibinizin kemiklerini kırmaya başlıyorsunuz. Kamera rakibinizin iskelet sistemine zoom yapıyor ve son derece acımasız hareketler silsilesi başlamış oluyor. Kemikler kırılıyor, bağırsaklar deşiliyor, gözler çıkıyor… Mortal Kombat’ı, bu kadar ünlü yapan o korkunç vahşet hiç olmadığı kadar gözler önüne serilmiş oluyor böylece. X-Ray hareketini yapınca, rakibinizin hatırı sayılır derecede enerjisi gidiyor.

BİTMEYEN İÇERİK
Diğer taraftan mini oyunlar ve Krypt gibi eksta özellikler de var. Her dövüşte belli sayıda puan ve altın kazanıyorsunuz. Krypt, bir nevi galeri gibi çalışıyor. Kazandığınız altın paraları burada harcayarak, ekstra bir ton ıvır zıvır kazanabiliyorsunuz. Kısacası geliştiriciler içerik zenginliği konusunda ellerini korkak alıştırmamışlar. Oyunun gördüğümüz tek eksi yanıysa bir şekilde bazı karakterlerin fazla hilekar olması. Örneğin, Shao Kahn, Goro gibi üstün karakterlere darbeleriniz işlemeyebiliyor. Şöyle ki normalde rakibinizi savurması gereken aparkat, tekme gibi hamleler direkt rakibinizin üzerinden sekiyor. Siz de bıldırcın gibi kalakalıyorsunuz. Rakibiniz de size Allah ne verdiyse girişmeye başlıyor. Özellikle oyunun sonunda Shao Kahn’la karşılaştığınız zaman ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaksınız.

ÖLÜMCÜL DÖVÜŞ
Bu yaz Almanya’da Gamescom sırasında oyunun yapımcısı ve Mortal Kombat efsanesinin yaratıcısı Ed Boon ile tanışmıştık. Bize “Artık sulandırılmış değil, konsantre bir Mortal Kombat göreceksiniz” demişti. Ed sözünü tutmuş. Uzun zaman başından kalkamayacağınız, dopdolu ve kanlı bir oyun deneyimi sizleri bekliyor. Ancak tekrar hatırlatmakta fayda var. Mortal Kombat, oyun dünyasının ekstrem oyunlarından biri. Kesinlikle 18 yaş altı oyuncuların uzak durması gerekiyor. Eğlenceli, sürükleyici ancak sadece büyük oyunculara göre. Son bir not olarak oyunun üç boyutlu TV’leri desteklediğini belirtelim.

► Detaylar ve puan tablosu sayfa 2‘de