Otomobil tarafındaki yüksek talebe yetişemeyen Xiaomi’nin CEO’su: “Çin’de üretilen çok iyi başka araçlar da var.”
Otomobil taleplerine yetişemeyen Xiaomi CEO’su Lei Jun, sosyal medya üzerinden ilginç bir açıklamada bulundu.
Xiaomi tarafından satışa sunulan otomobiller inanılmaz seviyede yüksek talep görüyor. Araçlarını sadece Çin’de satan şirket, şu anda birçok rakibinden daha düşük üretim kapasitesine sahip olduğundan talebi hızlı bir şekilde karşılayabilecek kadar otomobil üretemiyor. Örneğin, şirketin ürün gamına eklediği son aracı YU7 için 56 ila 59 hafta arasında değişen bekleme süreleri bulunuyor. Bu konuda bir açıklama yapan Xiaomi CEO’su Lei Jun, üretim kapasitesini artırmak için çalıştıklarını ancak durumun yakın zamanda değişmeyeceğini kabul etti. Buna bağlı olarak, “Eğer hemen bir otomobil satın almanız gerekiyorsa, Çin’de üretilen çok iyi başka elektrikli araçlar da var.” açıklamasını yapan Jun, takipçilerine XPeng G7, Li Auto i8 ve Tesla Model Y’yi değerlendirmelerini önerdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
V12 motora sahip Ferrari Purosangue’yi akla getiren tasarımıyla çok dikkat çeken tamamen elektrikli Xiaomi SU7, şirketin diğer elektrikli otomobilleri gibi ilk aşamada sadece Çin’de satılacak. Tesla Model Y’nin rakiplerinden biri olacak araç, genel olarak oldukça sportif bir çizgiye sahip. Temelde sedan model SU7’nin büyütülmüş versiyonu olan YU7, konsolunu baştan başa geçen cam altı ekranıyla fark yaratıyor. HyperVision adı verilen ekran, merkeze konumlandırılan ana ekranı destekliyor ve temel sürüş bilgilerini ve fazlasını sürekli olarak tam olarak yola bakış açısında tutuyor. Bu ekrana ve fazlasına 700TOPS’luk Nvidia Thor ile güç veriliyor. Xiaomi YU7 için üç farklı versiyon sunuluyor.
Tek motorlu standart versiyon 96,3 kWh batarya paketiyle 835 km’ye kadar, çift motorlu Pro versiyon 96,3 kWh batarya paketiyle 770 km‘ye kadar, yine çift motorlu Max versiyon ise 101,7 kWh batarya paketiyle 760 km‘ye kadar menzil sunuyor. 235 kW‘lık (528 Nm tork) standart YU7, resmi verilere göre 0’dan 100 km/s hıza 5,88 saniyede çıkabiliyor ve 240 km/s hıza ulaşabiliyor. 365 kW‘lık (690 Nm tork) YU7 Pro, 0’dan 100 km/s hıza 4,27 saniyede çıkabiliyor ve 240 km/s hıza ulaşabiliyor. En üstteki 508 kW‘lık (866 Nm tork) YU7 Max ise 0’dan 100 km/s hıza 3,23 saniyede çıkabiliyor ve 253 km/s hıza kadar ulaşabiliyor.
İddialı araç birçok güncel model gibi panoramik cam tavanla geliyor. Çok ferah bir yolculuk sunan bu büyük cam tavan, şirketin geçtiğimiz ay yaptığı açıklamasına göre termal açıdan yüksek performans sergiliyor. Tavanda çift gümüş kaplamalı 2 mm cam, ısı yalıtım membranlı orta film ve Low-E kaplamalı 2 mm cam bulunuyor. Bu sayede YU7’nin panoramik tavanı, UV ışınlarının yüzde 99,9’unu, kızılötesi radyasyonun ise yüzde 99,1’ini engelleyebiliyor. Araçtaki ön cam ise yapılan açıklamaya göre UV ışınlarının yüzde 99,5’ini ve kızılötesi radyasyonun yüzde 97,6’sını engelleyen üçlü gümüş kaplamaya sahip.