reklamı kapat

POPÜLER

Porsche Cayenne 2023

Porsche Cayenne yeni kokpitiyle 911 ve Taycan’ı bir araya getirecek

 - Güncelleme: 31 Mart 2023 12:01

Tanıtımına sayılı günler kalan yeni Porsche Cayenne, resmi kanallar üzerinden paylaşılan kokpit detaylarıyla değişim rüzgarını ortaya koydu.

Porsche’nin 18 Nisan günü Çin’deki Auto Shanghai fuarında global tanıtımını gerçekleştirmeye hazırlandığı yeni Cayenne ile ilgili bilgiler gelmeye devam ediyor. Test sürecinde kamuflajlı olarak sıkça kameralara yakalanan model için resmi kanallar üzerinden kokpitle ilgili çok önemli detaylar geldi. Kısa süre önce paylaşılan bilgiler ve görseller ışığında, yeni ürün gamında tamamen farklı bir ekran ve kontrol konseptinin uygulandığını görüyoruz. 911 ve Taycan gibi farklı dinamiklerdeki modellerden elementlerin bir araya getirildiği yeni Porsche Cayenne konseptinde sportif ve dijital yaşam alanı bir araya geliyor.

Yeni Porsche Cayenne için kokpitten paylaşılan önemli bilgiler

Porsche’nin burada uyguladığı yeni kokpit tasarımı Porsche’nin elektrikli spor otomobili Taycan’ın öne çıkan kokpit unsurlarını alarak bunları ilk kez, içten yanmalı motora sahip bir Porsche’ye aktarıyor. Kokpitte değişken ekran seçeneklerine sahip kavisli dijital gösterge paneli, yeniden tasarlanmış bir orta konsol ve yeni nesil direksiyon simidi bulunuyor. Yeniden konumlandırılan vites seçici de artık direksiyon simidinin sağında yer alıyor. Bu sayede orta konsolda sofistike siyah panel tasarımlı büyük klima kontrollerine yer açılmış oluyor. Yolcular, opsiyonel yolcu ekranı sayesinde araç ve sürücü ile yeni bir etkileşim seviyesi deneyimliyor. Optimize edilmiş bağlantılılık fonksiyonları ise yeni iç mekan konseptini tamamlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Önceki modele kıyasla tamamen yeniden tasarlanan çok işlevli spor direksiyon simidi ise 911’i getiriyor. Normal, Offroad, Sport ve Sport Plus modlarını doğrudan direksiyon simidi üzerinden seçmeye yarayan sürüş modu düğmesi artık standart olarak direksiyonda yer alıyor. Gösterge panelindeki işlevleri ve tasarımları seçmek için kullanılan yeni geçiş düğmesi de opsiyonel baş üstü göstergesi kontrolleri gibi doğrudan direksiyon simidinde yer alıyor. Porsche’nin kokpitteki tüm hava çıkışlarını ızgarasız olarak tasarlaması da marka için ilk niteliğinde.

Modelde, sürücü odaklı sürüş deneyimini yeni interaktif unsurlar ile yolcular için de farklı bir sürüş deneyimine dönüştürüyor. 12,6 inç genişliğindeki kavisli ekrana sahip tamamen dijital gösterge paneli üst koruma kapağı içermeyen modern ve ince bir tasarıma sahip. Sürücü, donanım seviyesine göre değişkenlik gösteren gösterge panelinde yedi adete kadar görünüm arasından seçim yapıyor. Devir saati, Navigasyon, Gece Görüş Asistanı veya 3D sürüş destek sistemi ön planda olacak şekilde seçim yapılabiliyor. Ayrıca, sadeleştirilmiş görünüm ve klasik modlarda diğer seçenekler arasında yer alıyor. Klasik mod, Porsche’nin tipik beş ögeli gösterge paneli tasarımını dijital çağa taşıyor.

Yeni Porsche Sürücü Deneyimi’nin bir diğer önemli özelliği de dijital ve analog unsurlar arasında kurulan denge. Sürüş deneyimi için önemli olan tüm kontroller doğrudan direksiyon simidinin etrafında konumlandırılmış durumda. Porsche’nin geleneksel özelliklerinden biri olan motor çalıştırma düğmesi direksiyonun simidinin solunda yer alıyor. Vites seçici artık direksiyon simidinin sağında, gösterge paneli ile merkezi ekran arasında konumlanıyor. Bu sayede orta konsolda analog kontrollere ve daha fazla saklama alanına sahip yeni, büyük klima kontrol paneli için yer açılıyor. Yeni Cayenne’de sürücü destek sistemleri için tamamen yeniden tasarlanmış kontrol grubu da doğrudan direksiyon simidine entegre edilmiş.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yüksek çözünürlüklü 12,3 inç genişliğindeki merkezi ekran, Porsche Communication Management’ın (PCM) kontrol merkezi niteliğinde. Daha önce olduğu gibi, sürücü buradan standart navigasyon ve multimedya işlevlerinin yanı sıra çok sayıda sürüş ve konfor işlevine erişim sağlayabiliyor. Opsiyonel olarak tercih edilebilen 10,9 inç genişliğindeki yolcu ekranı, Porsche Cayenne’in yepyeni özelliklerinden bir diğeri. Ek dokunmatik ekran, önde bulunan yolcunun navigasyonu kontrol edebilmesine veya bir medya hizmetini seçerek sürücünün üzerindeki yükü alabilmesine olanak sağlıyor. Ayrıca bu ekran aracılığıyla yolcu video izleyebiliyor. Ekranın üzerinde bulunan özel katman sayesinde ekran, sürücü koltuğundan görülemiyor. Bu sayede sürücünün dikkatinin dağılmasına engel oluyor.