Samsung’un Amerika’daki itibarı yerle bir oldu [Araştırma]

21 Şubat 2017 18:30

Geçtiğimiz sene yaşanan Galaxy Note7 faciası Samsung’un akıllı telefon pazarındaki payını düşürmek ve kazancına ciddi bir sekte vurmakla sınırlı kalmadı. Uzunca bir süre devam eden bu süreç firmanın güvenirliliğine de ciddi bir darbe vurdu. Amerika‘da yapılan bir araştırma güven kaybının ne kadar ciddi olduğunu gözler önüne seriyor.

Her sene geleneksel olarak gerçekleştirilen araştırmayı The Harris Poll gerçekleştirdi. Bu araştırma çeşitli alanlarda hizmet veren firmaların Amerikalı tüketiciler gözündeki itibarını gözler önüne seriyor. Yani bir anlamda firmaların ne kadar güvenilir bir imaj çizdiklerini ortaya koyuyor. Bahsi geçen araştırma geçtiğimiz sene de gerçekleştirilmişti. 100 firmanın yer aldığı listede Samsung, Apple’ın da önüne geçmeyi başarmıştı. Fakat Galaxy Note7‘nin neden olduğu zararın ardından Samsung’un bu sene 7. sıradan 49’a kadar gerilediğini görüyoruz.  2017 sıralamasına baktığımızda Amazon.com listede başı çekiyor. Apple kendine beşinci sırada yer buluyor. Google, Tesla, Microsoft ve Netflix gibi firmalar da listede ilgi çekmeyi başarıyor. Ancak hiçbir şey Samsung’un ani düşüşü kadar öne çıkmıyor.

Elbette bu noktada araştırmanın metodolojisine dikkat etmek gerekiyor. Daha önce Reuters‘ın gerçekleştirdiği araştırma Samsung’un itibarının tahmin edildiği kadar zedelenmediğini ortaya koymuştu. The Harris Poll ise ciddi bir düşüşü gözler önüne seriyor. Tabii araştırmanın Samsung CEO’sunun tutuklanmasından önce gerçekleştirilmesinin sonuçlarda ciddi bir etkisi olduğu düşünülüyor.

Kısacası Samsung‘un mobil departmanının ne kadar kan kaybı yaşadığını görmek için yeni telefonların satış rakamlarını beklemek gerekiyor. Firma bu süreçte yaşadığı itibar kaybını düzeltmek için sıkı çalışmasını sürdürecek gibi görünüyor. The Harris Poll’un 2017 yılında elde ettiği sonuçları hemen aşağıda bulabilirsiniz.

Paylaş