Türkiye’ye giriş yapan Hyundai Kona Electric, satış adetleriyle yeni bir rekoru geride bıraktı

22 Eylül 2021 21:11

Makyajlı versiyonuyla birlikte Türkiye pazarına giriş yapan Hyundai Kona Electric, Avrupa odağında yakaladığı satış başarısıyla umut vadediyor.

Geçtiğimiz günlerde Türkiye pazarına resmi kanallar üzerinden giriş yakan Hyundai Kona Electric, vadettiği teknik verilerle pazarın iddialı isimleri arasında konumlanıyor. Segmentindeki en uzun sürüş menzillerinden birine sahip olan elektrikli Kona, tek şarjla 484 kilometrelik test verisiyle kullanıcıların dikkatini çekiyor. Hyundai tarafını da memnun eden bu ilgi beraberinde kendi rekorunu da getiriyor. İlk kez 2018 yılında tanıtılan otomobilin bugüne kadar, Avrupa’da 100.000’den fazla satıldığı duyuruldu. Modelin dünya çapındaki satış verisi de 142.000 adedi geçerek 150 bin sınırına dayanmış durumda.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai Kona Electric markasının dönüşümünde temel taş niteliği taşıyor

Hyundai tarafından açıklanan verilere baktığımızda Avrupa’da satılan her dört KONA modelinden birinin elektrikli oluşu dikkat çekiyor. Bu rakamın Almanya’da her iki araçtan birinin Kona Electic olmasıyla da dikkat çekiyor. Avrupa’da yükselen popülerliğin tadını çıkaran KONA, hibrit, elektrik ve üç içten yanmalı motor olmak üzere toplam beş farklı varyasyonla satışa sunuluyor. Güney Kore’deki Ulsan ve Çekya’daki Nosoviçe fabrikalarında üretilen araç, Hyundai’nin 2040 yılına kadar gerçekleştirmek istediği sıfır emisyon ve temiz çevre stratejisine de oldukça katkıda bulunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu yılın başlarında elektrikli IONIQ 5’i piyasaya süren Hyundai, 2025 yılına kadar 12 yeni elektrikli otomobili daha satışa sunmayı planlıyor. Ayrıca, 2025 yılına kadar yılda 560.000 EV araç satmayı hedefleyen Hyundai, aynı süre zarfında gruptaki diğer markalarla beraber toplam olarak 23 yeni BEV modeli tanıtmış olacak. Hyundai, bu model atağının yanı sıra, 2035 yılına kadar Avrupa’daki tüm ürün yelpazesini ve 2040 yılına kadar dünya çapındaki tüm modellerini de tamamen elektrikli hale getirmeyi planlıyor. Ayrıca, Güney Koreli marka 2040 yılına kadar global EV pazarının yüzde 8 ila 10’unu oluşturmayı hedefliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili video

Yeni Hyundai Tucson

Paylaş