Volkswagen, Manager Magazin tarafından ortaya atılan iddiaya göre Zwickau, Emden, Hannover ve Neckarsulm fabrikalarını kapatmayı planlıyor. Önümüzdeki yıllarda kademeli biçimde yaklaşık 100 bin çalışanının işine son vermeyi planladığı da (daha önce 50 bin kişinin işten çıkarılacağı söyleniyordu) öne sürülen şirketin şu anda ana grup üzerinden 650 binden fazla çalışanı bulunuyor. Çok büyük bir yeniden yapılanma planlayan Alman devi, son yıllarda eski günlerinden oldukça uzakta bulunuyor. Geçtiğimiz ay Bild gazetesine konuşan Volkswagen CEO’su Oliver Blume, “2027 yılı itibarıyla artık Osnabrück’te Volkswagen Grubu’nun ürünlerini üretmeyeceğiz ve bu nedenle savunma sanayisindeki şirketlerle yoğun görüşmeler yürütüyoruz. Bu yıl bir karara varacağımızdan eminim.” diye konuşmuştu. Almanya’da herkesin güvenlik istediğini dile getiren ve federal hükümetin güvenliği sağlama görevi olduğunu belirten Blume, şirketin silah üretmeyeceğini vurgulayarak, “Uzmanlığımızı en iyi olduğumuz alanlarda kullanacağız. Askeri nakliye araçları bunlardan biri olabilir. Tanklardan bahsetmiyoruz.” demişti. İngiliz Financial Times (FT) gazetesi yayımladığı haberinde, İsrail devletine ait savunma teknolojisi firması Rafael ile görüşme halinde olan VW yönetiminin, Osnabrück’teki fabrikada İsrail’in Demir Kubbe füze savunma sistemi için çeşitli parçalar üretmeyi planladığını iddia etmişti.








