reklamı kapat

POPÜLER

Volvo

Volvo, 2026 model ES90 ve EX90’dan LiDAR’ı kaldırdı

 - Güncelleme: 20 Kasım 2025 11:23

Volvo, önemli bir adım atarak 2026 model ES90 ve EX90 modellerinden LiDAR sensörünü kaldırma kararı aldı.

Volvo, yaptığı resmi açıklamayla 2026 model ES90 ve EX90 modellerinde LiDAR sensörünün yer almayacağını duyurdu. Volvo, araçlarında ABD merkezli Luminar tarafından üretilen LiDAR donanımlarını kullanıyordu ve Luminar’a ekim ayında LiDAR’ı opsiyonel hâle getireceğini bildirmişti. Gelişme hakkında bir açıklama yapan şirket sözcüsü, “Volvo, EX90 ve ES90 modellerinde kullandığı LiDAR sensörünü kaldırmaya ve tedarikçisi Luminar ile yollarını ayırmaya karar verdi. Bu karar, tedarik zincirinde oluşabilecek riskleri azaltmak için alındı.” dedi. Volvo sözcüsü ayrıca, Luminar’ın kendileriyle yaptığı sözleşmede üstlendiği sorumlulukları yerine getirmediğini ve ayrılığın doğrudan bunun sonucu olduğunu da belirtti. Volvo, ES90 ve EX90 modellerinin kaldırılan LiDAR’a rağmen güvenlik standartlarını karşılamaya devam edeceğini ve yüksek düzeyde sürücü desteği sağlamayı sürdüreceğini aktarıyor. Yeni EX90 ve ES90 modelleri artık Tesla’nın araçlarında da olduğu gibi kamera bazlı sürüş destek altyapısını temel alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bundan önce tamamen elektrikli Volvo EX60 gündeme gelmiş, aracın 21 Ocak 2026’da resmi olarak tanıtılacağı duyurulmuştu. Geçtiğimiz aylarda resmî olarak paylaşılan bir videoda arka kısmı gösterilen tamamen elektrikli Volvo EX60, uzun süredir aktif geliştirme aşamasında bulunuyor. SPA3 platformunu temel alacağı belirtilen model, yeni XC60’ın elektrikli versiyonu olarak birçok ülkede ciddi talep görme potansiyeli taşıyor. 106 kWh kapasiteli batarya ile 700 km’nin üzerinde menzil sunacağı açıklanan aracın, Türkiye’de satışa sunulması da ihtimaller dahilinde yer alıyor. Volvo EX60 bundan önce yeni emniyet kemeri sistemiyle gündeme gelmişti. Şirketin ilk defa EX60’da kullanacağı sistem hakkında yapılan açıklamada şunlara yer verilmişti:

“Tamamen elektrikli Volvo EX60’ta ilk kez kullanılacak olan bu yeni emniyet kemeri; otomobilin gelişmiş sensörlerinden gelen gerçek zamanlı veriler sayesinde hem yol koşullarına hem de yolcunun fiziksel özelliklerine göre kendini ayarlayarak güvenliği en üst düzeye taşıyor. Yeni çoklu adaptif emniyet kemeri, iç ve dış sensörlerden gelen verileri kullanarak korumayı özelleştirebiliyor ve kişinin boy, kilo, vücut şekli ve oturma pozisyonu gibi profillerine göre kendini uyarlayabiliyor. Örneğin, ciddi bir kazada daha iri bir yolcu için baş yaralanması riskini azaltacak daha yüksek bir yük ayarı uygulanırken, daha hafif bir kazada daha küçük yapılı bir yolcu için kaburga kırığı riskini azaltmaya yönelik daha düşük bir ayar devreye giriyor. Bu gelişmiş güvenlik seviyesi, bir kaza durumunda yolculara uygulanan kuvveti yöneten, yük sınırlayıcı profil varyasyonlarının sayısının önemli ölçüde artırılmasıyla elde ediliyor. Üstelik online yazılım güncellemeleri sayesinde tüm bu ayarlar zaman içinde de geliştiriliyor.”

Volvo haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli